Véget ért a találgatás, és ezzel lezárult a Suzuki komoly hullámokat verő felvezető kampánya is. Be kell vallanunk, profin csinálták. Az egész valahogy úgy indult, hogy a gyártó belengette újra a “DR” nevet. Jöttek a pletykák, a találgatások, a kémfotók – tehát egy modell szokásos felvezetője, ahol rendre a DR betűkombináció került elő. Végül előálltak a világ legsemmitmondóbb teaser videójával, amelynek a folytatásában egy pillanatra felvillantottak egy hőskori DR fényezést is. Amikor a kialakult helyzet egyik valószínű forgatókönyve úgy állt, hogy DR betűkombináció alatt jöhet egy olyan V-Strom variáns, ami úgy viszonyul az alapmodellhez, mint a Katana a GSX-S1000-hez, akkor én sem tudtam magamban tartani a cseppet sem hízelgő véleményem. Pedig ti, szemfüles kommentelők már akkor is kiszúrtátok, hogy jó, jó, de kérem a motoron V-Strom felirat virít. A helyzet ugyanis egészen más. A Suzuki vérfrissítette a nagy túraenduróját, amely igen, a legendás DR Big modellből merített ihletet. Ez lett a V-Strom 1050, és azért így egészen más a dolog utáni szájíz.
Tehát nincs itt semmilyen Big és semmilyen DR, egyedül a megújult V-Strom 1050, amely a saját múltjából merített némi stílust. Az én véleményem is gyökeresen változott: ez így nem egy lehúzott rókabőr, hanem ötletes váltás. A Suzuki kezében pedig ott maradt a név. Talán egyszer felhasználják egy könnyű, tényleg tereporientált vashoz. Na de mi is változott a korábbi DL1000-hez képest? A blokk például nem, az ugyanaz az 1037 köbcentis V2-es, de 100 helyett 106 lóerőt ad le 8.500-as fordulatszámon.
A nyilvánvaló dizájnváltáson, a kockalámpán, a két darabból álló ülésen vagy a megváltozott tankformán túl a váltást elsősorban elektronikai oldalról lehet megközelíteni. Ride by wire gázkar, új LCD kijelző, USB kivezetés a telefonodhoz vagy a GPS-hez. Megkapta az Easy Start Systemet, alacsony fordulati segédletet, de akad itt csúszókuplung, háromállású üzemmódkapcsoló és állítható futómű is.
A V-Strom 1050 – akárcsak az elődje – kap egy sokkal fullosabb XT kivitelt. Ehhez már járnak a küllős felnik és még néhány fontos dolog. Ilyenek a tempomat, a visszagurulás gátló, a lejtmenet vezérlő és egy hattengelyű dőlésszögérzékelő.
Továbbá az XT változaton az indexeket LED-esre cserélik, az ülésmagasság állítható, az USB-n túl kap egy plusz 12V-os kivezetést is. De szintén jár az XT-hez kézvédő, bukócső, állítható szélvédő, markolatfűtés és haspáncél.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »