Tovább terjeszkedik az olasz gyártó az igazi nagymotorok világa felé, és megmutatják, hogy mit tudnak 48 lóerő felett produkálni. Azt persze már eddig is tudtuk, hogy a Benelli az eddig bevált, jól behatárolható formanyelveit viszi tovább, erre pedig a nagy Leoncino egyfajta bizonyíték. A 800-as változat prototípusát már tavaly bemutatták az EICMA show keretein belül. De most azt is láthatjuk, hogy milyen lesz a gyártásra kész változat. Ennek alapján pedig elmondhatjuk, hogy ránézésre alig különbözik az akkor bemutatott példánytól.
Tehát alapvetően úgy néz ki, mintha fogták volna az 500-as Csínót és egyszerűen belapattintottak volna egy nagyobb erőforrást. A Benelli a Leoncino 800-hoz egy 754 köbcentis, 77 lóerős sorkettest fog használni. Pontosan ugyan azt, amit egyébként a 752S-ben is. A fotó egy típusengedélyeztetési kérelemből származik, és a dokumentumok között feltűnik a motor tömege, ami 223 kg lesz, menetkész állapotban.
Azt már megszokhattuk, hogy a Benelli mindent elkövet azért, hogy a motorjaik a Qianjiang kötődés ellenére ne “kínai vacakként” égjenek az emberek agyába. A tervezésért olasz mérnökök felelnek, a dizájn olasz gyökerekből táplálkozik (köhh-köhh) és igyekeznek komoly beszállítókkal dolgozni. Az abroncsokat már hagyomány, hogy a Pirellitől szerzik be, az ABS a Boschtól érkezik, a brutális első villákat pedig a Marzocchi szállítja. A tanulmány gépen azonban még Brembo fékek voltak, azok helyére a Benelli saját márkás nyergei kerültek. Csupán apró, közvetett érdekességként említem meg, hogy a márka Olaszországban elég jól teljesít. Olyannyira, hogy a TRK502-jük az ottani piacon a harmadik legkeresettebb túraenduró az R1250GS és a CRF1000L Africa Twin után. Tehát valószínűleg sok újdonságot várhatunk még a brandtől a jövőben.
Cimkék:
A Yamaha egy új teaser fotóval örvendeztette meg a rajongóit, amely arra utal, hogy az MT széria 125-ös és 300-as tagjait frissíteni fogják.
Elolvasom »Alsóörs Open Road Fest nélkül? Úgy tűnik, hogy ilyen is lesz, ugyanis a szervezők úgy érzik, hogy ideje megújulnia a fesztiválnak.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »