Szeretünk úgy gondolni a japán emberekre, mint hagyománytisztelő, fegyelmezett kis fickókra, akik naná, hogy a Tokyo Motor Show keretein belül mutatják be a legújabb Africa Twin motort. Hát nem! Pedig ők szóltak előre, hogy az amerikai AIMExpóra tartogatják a CRF1100L-t, aminek a blokkján hizlaltak, a tömege azonban kisebb lett. Na és még egy rakás apróságon fejlesztettek.

A motor sziluettje nem kellene, hogy bármiféle meglepetést okozzon. Az pont olyan, mint amilyen a korábban kiszivárgott fotókon. Ha szemből vagy egy kicsit srégen figyeled, akkor a korábbinál agresszívebb lett a kiállás. Teljesen oldalról viszont a legszebb túraendurós hagyományokat követve az ornitológia területéről merítették az ihletet. Csak kacsa helyett most a meglepett pingvinnél tartunk.
Ez a forma valószínűleg az enyhén magasabbra került fejidomnak és lámpáknak köszönhető. Ezzel együtt a kormány is egy leheletnyivel magasabbra került, az üléspozíció viszont valamivel lejjebb. És persze gondoltak a Honda táján a különböző testmagassággal megáldott emberekre is, ugyanis az Africa Twin kapható lesz még alacsonyabb, illetve magasított nyereggel is.
A blokk 1.084 köbcentire hízott. A teljesítménye ezzel együtt 95-ről 102 lóerőre nőtt, a nyomatékgörbe csúcsán pedig 104.4 Nm-es forgatónyomaték foglal helyet. Maga az erőforrás pedig csak önmagában 2.5 kilóval lett könnyebb (DCT-vel 2.2-vel). Ezen kívül a váz és a váltó tömegén is tudtak csökkenteni, a végeredmény pedig összesen 5 kilóval kevesebb az elődmodellnél, azaz 226 kg.

A Hondánál csiszoltak egy kicsit a DCT váltón is. Az új Africa Twin motorban mutatkozik be az új változat is, amelynek legnagyobb újítása, hogy egy dőlésszög érzékelőnek hála már figyelembe veszi, hogy a motor éppen döntött vagy egyenes pozícióban van, azaz nem fog rádváltani a kanyar kellős közepén. Juhé!

Az új Africa Twin modellel együtt bemutatkozott annak csúcskivitele, az Adventure Sports is. Ez a változat 24.8 literes tankkal érkezik, amely a hírek szerint mintegy 500 kilométer megtételére elegendő üzemanyag betankolását teszi lehetővé. A fejidom szélesebb, kap 12V kivezetést, markolatfűtést és kanyarfényszórót. A legjobb holmi, a Showa EERA elektromos futómű pedig feláras extraként rendelhető hozzá.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Legyünk optimisták: meglehet, hogy a BMW fantasztikus megjelenésű cruisere, az R18 hamarosan a vásárlók kezében landon.
Elolvasom »A Triumph 2020-as újdonságainak egyike egy vadonat új Street Triple RS, amely új fejidomot és a Moto2-ben reszelt blokkot kapja.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »