Mintegy negyven esztendővel a legendás előd után újra van Suzuki Katana. A modell forgalmazását már megkezdték Európában. Bár legnagyobb szívfájdalmunkra tesztmotort még nem kaptunk belőle, de alig várjuk, hogy a kezeink közé kaparinthassunk egyet. Gyakorlati tapasztalatot azonban nem csak hazánkban, hanem szerte a világon is kevesen szereztek még az új instant klasszikussal.
Ennek ellenére a kritikus hangok máris megjelentek a motorral szemben. A GSX-S1000 modellen alapuló új Katanával szemben az egyik komoly kritika, hogy igazi újdonságot nem nyújt az alapmodellel szemben. Csupán a dizájn más, az S vázához pedig csak hozzácsapták egy Gixer lengővillát. Ráadásul a kisméretű, mindössze 12 literes tank sem ejtett ámulatba mindenkit. Ezeket mégis véleményesnek tartom, hiszen az átütő újdonság hiányát csak a szenzációkra kiéhezett, felületes médiafogyasztási szokásaink miatt érezni tátongó mételynek az újdonság auráján. A kis tank egy mátrai menethez pont elég, a Suzuki Katana már ránézésre sem egy nagy hatótávolságú gép, amivel körbe akarod motorozni a Földet. Akkor meg? A legfájóbb, de legfelületesebb kritika pedig mégiscsak az volt, hogy a 150 lóerő körüli teljesítmény kevés. Kevés? Egy modern klasszikustól? Miközben tízből nyolc utcai motoros fele ekkora teljesítményt sem tud normálisan kihasználni?
A japán mérnökurak és mérnökhölgyek pedig megérezték a kihívás szellejét és valószínűleg rábólintottak egy brutálisabb, limitált “R” betűjeles szériára. Az infó ilyenkor még közel sem száz százalék, de ha a japán Young Machine magazin szellőztet meg valamit, akkor abban általában van valami. Azok a srácok elég közel vannak a tűzhöz. A Suzuki Katana 1135R a GSX-R1000R-től venné kölcsön az első villákat, valamint a fékéket. Továbbá szintén a top sportmotorjukról érkezne az elektronika. A tömeg csökkentése – és egyúttal a presztízs növelése – érdekében kapna néhány karbon elemet, és naná, hogy a legfontosabbat: egy komplett Yoshimura rendszert.
Cimkék:
Szomorú eseménnyel nyitott a 2019-es Isle of Man TT őrült, utcai futama, ahol Daley Mathison életét veszítette.
Elolvasom »A középre igazított túraendurók sorát erősítheti a Honda, ha valóban nekiáll végre az Africa Twin sokat várt 850-es változatának.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »