Egészen egyszerűen nem hiszem, hogy létezik olyan motoros, aki ne ismerte volna a legendás amerikai motorépítőt, akit úgy hívtak, hogy Arlen Ness. Sajnálatos módon a múltidő használata indokolttá vált. A hírt, miszerint 2019. március 22-én a modern motorépítés keresztapja 79 éves korában itt hagyott minket, az Arlen Ness Motorcycles Facebook oldala is megerősítette.
Arlen Ness egy igazi, békebeli motoros figura volt. Motorépítéssel gyakorlatilag azóta foglalkozott, hogy ő maga hozzájutott az első kétkerekűjéhez – egy 1947-es Knuckleheadhez – amire a pénzt többnyire félprofi bowling versenyeken hozta össze.
Kaliforniai garázsát 1970-ben nyitotta meg. Akkor még egészen mást csinált fő munkaidőben: alumínium ajtó- és ablak kereteket épített be. Motorokkal csak szabadidejében tudott foglalkozni. Ness azonban könnyen hírnevet szerzett magának, hiszen a szakértelmének és a kreativitásának hamar híre ment, így néhány év elteltével már csak a kétkerekűeknek szentelhette az életét.
Arlen az életében két dolgot tartott igazán fontosnak. Természetesen a családját, akiket mindig előrébb valónak tekintett mindennél, valamint a motorokat. A kétkerekűekről egyszer azt mondta, hogy amióta az élete részét képezték, azóta csodálatos éveket köszönhetett nekik. Sokra tartotta, hogy a motoroknak hála számtalan különleges ember megismert, és azt, hogy bárhová is ment az országban, ott mindig barátok fogadták. Arlen Ness igazi motoros arc volt, aki még a régi iskolát élte és követte. A motorosok világa szegényebb lett nélküle.
Cimkék:
Milyen motor születik a Jack Daniel's és az Indian Motorcycle együttműködéséből? Természetesen csakis valami rettenetesen vagány masina.
Elolvasom »A nagyon kedvező árútól a neves cuccokig, a tested védelmétől a végtagjaid szárazon tartásáig sok alternatívát kínál a motoralkatresz.eu üzlete.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »