“A modern motorversenyzésnek számtalan nehéz körülménnyel kellett megküzdenie, hogy végül felvegye a ma ismert formáját. És az csak az egyik körülmény volt, hogy a füstokádó, benzines (úgynevezett robbanómotoros) erőforrásokat a XXI. század elejének motorosai mélységesen elutasították. A sportnak olyan eseményekkel is meg kellett küzdenie, minthogy 2019. március 14-én egy rövidzárlat következtében porig égett a MotoE széria komplett felszerelése.“ – Meglehet, hogy valahogy így fogja kezdeni a cikkét valahol egy olyan motoros újságíró néhány évtized múlva a jövőben, aki mostanság a tavaszi napsütésben talán még csak a műanyag, háromkerekű gépével huligánkodik.
A nem várt tűz igazi mélyütést jelent a sportágnak. Még akkor is, ha a MotoGP hivatalos kommünikéje biztosította az egész világot: a motorok nem álltak a boxban amikor megtörtént a baj. A korai hírek, miszerint a 18 Energica Ego versenymotor is áldozatául esett a tűzvésznek, valószínűleg abból eredt, hogy már akkor is sejtették: a töltőrendszerek felől eredtek útjukra a lángok. Ennek ellenére a nemzetközi szaksajtóban megjelent információk gyakorta ellentmondanak ennek. Azaz meglehet, hogy nem égtek porig a gépek, de jelen pillanatban ettől még nem versenyképesek.
A MotoE széria nagykutyái megerősítették, hogy a komplett E-Paddock elpusztulásáért a töltőrendszerben keletkezett rövidzárlat a felelős. Kész szerencse, hogy a motorok éppen nem voltak rácsatlakoztatva, amikor megtörtént a baj. Ettől függetlenül laptopok, szerszámok és egy rakás versenykellék váltak a tűz martalékaivá, szóval az anyagi kár több mint jelentős. A bajnokság idei sorsának alakulásáról egyelőre várjuk a további információkat. Azonban minden esély megvan arra, hogy a menedzsment felül tud kerekedni a károkon. Ebben az esetben május első hétvégéjén rajthoz állhatnak a motorok Spanyolországban. Az év hátralevő részében pedig Le Mans, Sachsenring, Red Bull Ring és Misano következik.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »