Az egyre erősödő spanyol GasGas a terepmotorozás szerelmesei számára ismert elsősorban. Ehhez értenek – de ehhez nagyon. Nagy élmény volt egyik húzómodelljük, az EC300 tesztjét a márka hazai élversenyzője, Szatyina Gábor közreműködésével elkészíteni. A versenyzésre is alapból alkalmas masina egyik, a gyár által hangoztatott nagy előnye a civil felhasználók számára is barátságos viselkedés, amelyről FeR1 kolléga maga is meggyőződhetett. Emlegeti is azóta az élményt.
A spanyolok időközben elkészítették az EC250 és EC300 egy egészen különleges kiadását, amelyet mindössze 400 példányban dobnak piacra. Világviszonylatban. A klasszikus kétütemű terepgép a nemzetközi hat napos enduro kupasorozat, a FIM-ISDE chilei állomására készült, amely a versenynaptárban novemberben kapott helyet. Az első szembe tűnő változás persze a különleges matricázás – de ennél fontosabb dolgokat is kapott.
Bár az EC sorozat gyakorlatilag olyan versenyzésre kész enduro gépeket takar, amelyek akár Euro4 besorolással közúton is közlekedhetnek, egy ennyire kemény igénybevételhez a matricázáson kívül más is kell. Így az EC Six Days Chile kivitel kapott egy Renthal markolatot, amely még pontosabb irányítást tesz lehetővé a nehéz terepviszonyok között is. Ez lehet, hogy értelmetlen apróságnak tűnik, de valószínűleg a GasGas nem merő csicsából tette be a csomagba.
Ennél talán fontosabb újítás az első kerék tengelye, amely ebben a kivitelben gyorszárat kapott. Azaz szó szerint szerszám nélkül, villámgyorsan kapható ki a tengely és vele a kerék is. Az első 260 milliméteres úszóágyazású tárcsafék ugyanakkor kis átalakítással hatékonyabb és pontosabb visszajelzésű – így versenykörülmények között még többet lehet kihozni belőle. Végezetül az ülés bevonata is módosult, így még kevésbé csúszkál rajta a felhasználó popója.
Cimkék:
Vibráló hacukával tenné teljessé elektromos motorkerékpárjait a brit Arc nevű cég. Már csak az a kérdés, hogy szükség van-e erre?
Elolvasom »Az MV Agusta formákért felelős főagyasai mintha egészen egyszerűen képtelenek lennének hibázni. A Superveloce 800 koncepció is túlzottan szép.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »