Lélegzetvisszafojtva várták vasárnap – nekünk – reggel a csapatmérnökök és a versenyzők az időjárásjelentéseket Ausztráliában. A csodálatos zöld és kék helyszín ugyanis nem volt túl kegyes a versenyzőkkel. Na persze a 13 celsius-fok ami odakint uralkodott nem volt éppen alkalmatlan a motorozásra, de az ideális versenykörülményeket sem ez jelenti. A felöltözött grid girlök jól érzékeltetteék a hőmérsékletet, miközben szüntelenül cibálta a magatehetetlen ausztrál zászlót a szél. És ahogy a körülmények nem hozták a teljesen megszokottat, úgy a verseny sem, amiből végül Maverick Vinales profitált.
Nem kis szó ez, hiszen a Yamaha pilótája ezzel hosszú idő óta tartó átkot tört meg. A sötétkék versenymotor utoljára a Holland Nagydíjon gurult be elsőként, ráadásul 2017-ben, azaz 25 versennyel ezelőtt. Nem csoda, ha a verseny végeztével a kamera hosszan tudta mutatni azt, ahogy az öröm egészen egyszerűen kiszakadt a katalán fiúból.
Azt, hogy a Yamaha felgyorsult, korábban is gondolhattuk volna. De jó időmérő ide, második rajthely oda – a hosszú szenvedés után talán senkiben nem merült fel, hogy valóban esélyesek a dobogó első fokára a hangvillás srácok. Persze ehhez az is kellett, hogy a rajtrács első három helyére felálló Marquez, Vinales, Zarco trióból ketten ne fejezzék be a versenyt.
A hatodik körben ugyanis Johann Zarco úgy ráfutott féktávon Marc Marquez motorjára, hogy azt egészen egyszerűen félelmetes volt nézni. A baleset féktávon, hozzávetlőgesen 200 km/h-s sebességnél történt és a francia fiú akkorát szánkázott az aszfalton, hogy annak könnyen lehetett volna nagyon csúnya következménye. Marquez sem úszta meg, a következő lehetőségnél ki kellett állnia, nem bírta ki a motorja az ütközést.
Nem is idegeskedett sokat a spanyol srác. “Közel voltam ahhoz, hogy lerepüljek a motorról. Nem fogok panaszkodni Johannak a történtekért, ez egy versenybaleset volt. Amikor szélárnyékban mész, nagyon nagy sebességet érhetsz el. Ebben a szituációban már nehéz volt megállítani a motort. A legfontosabb azonban az, hogy mindenki jól van, és szerencsére a bajnokságot már korábban megnyertem. Most nulláztam ezen a helyszínen, de ezúttal nem az én hibámból. Mint mondtam, a legfontosabb az, hogy mindketten rendben vagyunk.” – nyilatkozta sportszerűen.
Jack Miller nagyon meg akarta magát mutatni a hazai közönségnek, ez egy villanásnyi ideig sikerült is – azonban a taktikáját arra építette, hogy jönni fog az eső, de az elmaradt
Ezek után Vinales az élre állt és a mögötte kibontakozó haddelhad sokat segített neki abban, hogy el is lépjen a mezőnytől. A második helyért Iannone, Dovizioso, Bautista, Rins és Rossi küzdött – végül ebben a sorrendben haladtak át a célvonalon. A nap meglepetése Alvaro Bautista volt, aki beugrósként is nagyon jól teljesített az éppen lábadozó Lorenzo motorjával. Izgatottan várjuk hogyan alakul a karrierje a Superbike szériában.
Cimkék:
A videó főszereplői valószínűleg örömmel lecserélték volna laza dresszüket valami masszívabbra az esés előtt, mert a bikini nem véd túl jól.
Elolvasom »A Triumph nem viccel: sivatagi versenyre visz egy módosított Scrambler 1200 XE modellt, hogy ott demonstrálják az új gép terepképességeit.
Elolvasom »A prémium szegmensben éllovas SCHUBERTH legújabb bukója teljesen új fejlesztésként, elődeit mindenben felülmúlva lép a piacra.
Elolvasom »A Motochargebar telefontartóit Magyarországon fejlesztik, ráadásul folyamatosan. Az idei évre ismét jobbak lettek, mint valaha!
Elolvasom »Amennyiben az Onroad.hu olvasójaként részt veszel a Protektor motoros baleset-biztosítás játékában, akár ingyen lehetsz biztonságban egy évig!
Elolvasom »Az olasz Spyke prémium túraruháiból két kabátot mutatunk be, amelyekben nyugodtan nekimehetsz motorral a nagyvilágnak.
Elolvasom »