Nick Sanders egy igazi ezerarcú utazó figura, aki két keréken érzi igazán jól magát. Körbebiciklizte már a fél világot, végighajózott a Dunán, hőlégballont és kisebb repülőgépeket vezet, na és persze motorozik. Nagyon sokat motorozik. A Földet eddig hétszer kerülte meg, többek között olyan motorokkal is, mint egy Royal Enfield Bullet vagy egy Triumph Daytona. A Yamahával nagyjából 2005 óta ápol különlegesen jó viszonyt, amióta egy R1 nyergében is megtette ezt az utat. Több remek motoros témájú könyvet is írt, ám magyarul azok sajnos nem jelentek meg. De valószínűleg ismerős lesz onnan is a figura, hogy nemrég ő volt a főszereplője a Yamaha Ténéré 700 űberhangulatos kicsomagolós videójának.
A fickó azon kevesek egyike, akinek már volt szerencséje rendesen kipróbálni a hamarosan forgalomba kerülő Yamaha Ténéré 700-at, így aztán érdekes, hogy milyen véleménnyel van róla. “A Yamaha World Raid keretein belül volt lehetőségem kipróbálni a prototípust. A walesi otthonom közelében lévő hegyekbe tudtam kivinni és azt kell mondjam, hogy remek gép” – mondta.
“Mindenki azt kérdezi tőlem, hogy tényleg egy igazi túraenduró-e az új Ténéré? A válaszom az, hogy igen.” – mondta. Sanders szerint valahogy úgy kell elképzelni, mint egy lágyabb XT660-at. Csak nem egy egyhengeres légkalapács, hanem egy ahhoz képest selymes járású kéthengeres üzemel benne. “Sok túraendurónak nevezett motor valójában nem az. Egészen egyszerűen túl nehezek. De a 700-al nincs ilyen gond, kiegyensúlyozott gép, amivel könnyű motorozni.”
“Ugyanakkor aszfalton is jól megállja a helyét” – folytatta a beszámolót. “Elég erős ahhoz, hogy gyorsan nagy sebességet érjen el az ember, ahol stabilan és gazdaságosan működik. Nem egy ijesztő gép. Én nem vagyok egy kifejezetten magas fickó, de nekem sem okozott gondot a felépítése, ráadásul ha jól tudom, akkor a végleges változat még egy kicsit alacsonyabb is lesz.”
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »