A “Sport” jelzőt ráaggatni egy extrázott Moto Guzzi V9 Bobberre első blikkre talán nem tűnik helyénvalónak. De lássuk be, az “élsportoló” szóról sem a szumó birkózás elitje ugrik be a legtöbbünknek, mégis megkérdőjelezhetetlen a jelző létjogosultsága. Ennyi erővel tényleg hívhatunk egy még 60 lóerős teljesítményt sem elérő nosztalgiamotort sportosnak.
A Moto Guzzi V9 Bobber Sport a gyártó védjegyének számító hosszirányban beépített V2-es, 853 köbcentiméteres erőforrást használja, ami 3’000-es fordulaton 55 lóerőt és 62 newtonméteres forgatónyomatékot ad le. Apró érdekesség, hogy az Intermoton frissen bemutatott V85 TT túraenduróban ugyanez a blokk szolgál, de az 80 lóerő lett.
Ennek tükrében az ember önkéntelenül is felteszi a kérdést, hogy ha van ugyanebből az erőforrásból egy bikábbra faragott darab, akkor miért nem rakták bele azt abba a motorba, amit úgy neveztek el, hogy Sport?
Az először a gyár Open House partiján felbukkanó motor legérdekesebb változása a gyári Bobberhez képest az az Öhlins gátló. A Moto Guzzi szerint az új alkatrész pozitív hatása a nagy tempójú közlekedésnél lesz tettenérhető. További extrákat jelent az alapváltozathoz képest, hogy komolyabb abroncsokat kap. Az alacsonyabb, egyszemélyes ülés sportosabb testtartást kíván meg, akárcsak a dragbar kormány. Ezeken kívül a sárvédőt valamivel rövidebbre szabják és kap egy alumínium légterelőt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »