A „Sport” jelzőt ráaggatni egy extrázott Moto Guzzi V9 Bobberre első blikkre talán nem tűnik helyénvalónak. De lássuk be, az „élsportoló” szóról sem a szumó birkózás elitje ugrik be a legtöbbünknek, mégis megkérdőjelezhetetlen a jelző létjogosultsága. Ennyi erővel tényleg hívhatunk egy még 60 lóerős teljesítményt sem elérő nosztalgiamotort sportosnak.
A Moto Guzzi V9 Bobber Sport a gyártó védjegyének számító hosszirányban beépített V2-es, 853 köbcentiméteres erőforrást használja, ami 3’000-es fordulaton 55 lóerőt és 62 newtonméteres forgatónyomatékot ad le. Apró érdekesség, hogy az Intermoton frissen bemutatott V85 TT túraenduróban ugyanez a blokk szolgál, de az 80 lóerő lett.
Ennek tükrében az ember önkéntelenül is felteszi a kérdést, hogy ha van ugyanebből az erőforrásból egy bikábbra faragott darab, akkor miért nem rakták bele azt abba a motorba, amit úgy neveztek el, hogy Sport?
Az először a gyár Open House partiján felbukkanó motor legérdekesebb változása a gyári Bobberhez képest az az Öhlins gátló. A Moto Guzzi szerint az új alkatrész pozitív hatása a nagy tempójú közlekedésnél lesz tettenérhető. További extrákat jelent az alapváltozathoz képest, hogy komolyabb abroncsokat kap. Az alacsonyabb, egyszemélyes ülés sportosabb testtartást kíván meg, akárcsak a dragbar kormány. Ezeken kívül a sárvédőt valamivel rövidebbre szabják és kap egy alumínium légterelőt.
Cimkék:
A Thai Nagydíj végkimeneteléhez nagyban hozzájárult az is, hogy Jorge Lorenzo a pénteki szabadedzésen nagyot esett.
Elolvasom »Az INTERMOT mindig szolgál újdonságokkal és apró részletekkel, amiket érdemes felfedezni. Mutatunk nektek egy rakás érdekes képet.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »