Arra azért talán nem mindenki számított, hogy a Peugeot is újra be akar szállni a motorkerékpár bizniszbe. Ez persze jelenleg még csak kisérletezési fázisban tart. De az biztos, hogy a Párizsi Autószalon – ami a kölni INTERMOT-al egyidőben zajlik – standjaira kivittek két érdekes tanulmánymotort. A P2X formavilága nem annyira meghökkentő, mint amit az önérzetes francia dizájnerektől várna az ember. Sőt, kifejezetten a Honda Neo Sports Café kisebb tagjainak, a CB125R-nek és a CB300R-nek a vonalait vélem felfedezni benne.
Azért említettem meg a Honda újretró gépét is két súlycsoportban, mert a Peugeot koncepciómotorja a P2X is két méretben került kiállításra. A kisebbik 125 köbcentiméteres roadster és a nagyfiúsabb kiállású 300 köbcentiméteres, café raceresebb változat.
Mind a két változatban a motorblokk a Peugeot saját fejlesztése. Felülvezérelt, duplavezérműtengelyes, folyadékhűtéses egyhengeresek. A kisebbik tanulmánymotor oldalpaneljén kiszúrhatjuk a „Legend” Peugeot Motorcycle feliratot. Ezzel a legendás 515-ös névre keresztelt, még a második világháború előtti gyártott motort idézik meg. De ennek tükrében már megértjük a krómozott, küllős felniket is.
A motorok természetesen ABS-el, 5″-os full color TFT kijelzővel készült, amik képesek GPS-hez és okostelefonhoz csatlakozni. A Peugeot kétkeréken persze még mindig a városban érzi jól magát, az új gépeket is vasbeton-dzsungelharcosnak tervezik.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Jelenleg is zajlik Kölnben az Intermot, Franciaországban pedig a Párizsi Autószalon kiállítás, lássuk hát a Honda idei újdonságait.
Elolvasom »A Yamaha az MT széria frissítésével, köztük egy új túraspecifikus 700-as géppel, valamint csinos XSR színekkel készül a következő évre.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »