Én nem tudom, hogy a Ciudad del Motor de Aragón, azaz az Aragóniai Nagydíj helyszíne mitől annyira vonzó. Hiszen annak ellenére, hogy Hermann Tilke tervezte, nem emelkedett a nagy klasszikusok közé. Ráadásul a maestro terveit meg is kellett kurtítani – ő ugyanis eredetileg egy sokkal durvább egyenes szakaszt tervezett ide, ahol aztán tényleg nyélen lehet küldeni. De azért a vicces kanyarok, az egyébként így sem elhanyagolható gyors szakaszok és a szabad szemmel is jól látható szintkülönbségek így is jó szórakozást ígérnek. Sőt, meg merem kockáztatni, hogy a szezon legjobb adottságokkal rendelkező pályája. Természetesen ezúttal is remek küzdelmet kaptunk vasárnap.
Marquez előtt Dovizioso, az első rajtrácson pedig Jorge Lorenzo foglalt helyet, akit a világ árgus szemmel figyelt, hiszen a legutóbbi szerencsétlen bukása után ezúttal megérdemelt volna egy kis szerencsét. Nem jutott osztályrészül. Sőt, szegény még az első kanyart sem tudta abszolválni. Csak úgy, mint 2008-ban a Laguna Seca pályán, ezúttal is a balkanyarral gyűlt meg a baja. A hátsó kerék elmászott, majd egy pillanatra újra tapadást nyert. Közben az első gumi ragadt az aszfalton, mint az odanyomott rágó. Gondolhatjátok, hogy mi lett a vége – highside. Megint.
A verseny azonban nélküle is haladt tovább. Bár ronda látvány volt, hogy hordágyon vitték le, de szerencsére megvan Lorenzo. Marquez pedig átvette a vezetést Dovitól, ami remekül előre jelezte a verseny további részét. Időközben pedig Crutchlow és Bautista is eldobta a motorját. Most pedig nézzük meg egy videón, hogyan járt Jorge úr, érdemes.
Mindezek múltán viszont a verseny kicsit leült. Ha esetleg még nem nézted meg, akkor elspoilerezem neked: most ráérsz csinálni egy teát és elég hallgatnod a háttérben, hogy aztán a 11. körtől életre keljen a buli. Már-már MotoGP papírforma, hogy az utolsó harmadban beindul a daráló. Innentől kezdve ugyanis Marc Marquez és Andrea Dovizioso akkorát küzdött, hogy arról szépirodalmi művet kellene írni! A párharcban a körök alatt annyiszor cserélték ezt a két nevet az első helyen, hogy egy idő után már nem is jegyzeteltem. A legnagyobb csata a 15. körben dúlt, amikor egy pillanatra még Andrea Iannone is előre került, de persze nem volt maradása a Suzuki versenyzőjének. Az utolsó előzést végül Marquez hajtotta végre, aki így behúzta a legtöbb pontot – totálisan megérdemelten. Utána Dovizioso és Iannone.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »