A Ducati Panigale 1’103 köbcentis V4-es erőforrása egy egészen különleges darab. Pedig emlékeztek arra, hogyan is reagált az istenadta – főleg internetes- nép arra, amikor bejelentették? Úgy, hogy az csak egy RSV4 koppintás lesz. És ma hol tartunk? A Panigale az egyik legkívánatosabb sportgép, és amikor a Honda is azon dolgozik, hogy kihozzák a saját V4-es Fireblade motorjukat, akkor rájuk sütik, hogy olasz receptből főznek. Vicces, ugye? Arra pedig már a talján cégvezetés is rájött, hogy kár lenne ezt az egyedülállóan sikerült élményt kizárólag a sportmotorok szerelmeseinek fenntartani.
Így aztán bejelentették, hogy egy olcsóbb motorblokkon kezdenek dolgozni. De mit is jelent ez? Elsőre talán rosszul hangzik és másodikra is nehezen szokja a fülünk ezt a szókombinációt. Pedig nem az ördögtől való az ésszerűsítés. A V4-es Panigale blokk egészen egyszerűen konstrukciós tulajdonságaiból fakadóan mindig is komplexebb – és egyúttal drágább – lesz, mint a V2-es testvérei. Hol lehet kompromisszumokat hozni?
Nyilvánvalóan a teljesítmény csökkentésével, ami szabadabb teret adhat a mérnököknek az anyagok felhasználását illetően. De ez rendben is van, hiszen ha például egy naked motorba pakolják a V4-es erőforrást, akkor valamivel kevesebb kraft is elég lesz. Tehát nem is kell annyira kihegyezettnek lennie, ha a vásárlók beérik mondjuk egy még mindig bestiálisnak minősíthető 170 lóerővel. Így már nem is annyira veszélyes ez a kijelentés, ugye?
“Nem akarjuk a jelenlegi blokkot csak úgy átültetni minden változás nélkül. Ugyan az új erőforrás is a Panigale technológiáján alapul, de a hosszabb távok és az alacsonyabb fenntartási költségek állnak a fejlesztéseink fókuszában. Ez persze időbe kerül, hiszen jól akarjuk csinálni” – nyilatkozta Claudio Domenicali Ducati CEO a Motorcycle Newsnak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »