Legutóbb ott fejeztük be, hogy a két magyar motoros belépett Kazahsztánba. Akkor még ők sem sejtették, hogy milyen kalandok várnak ott rájuk – ha tudták volna, lehet hogy maradnak orosz földön. A helyi hatóságoknak hála ugyanis a Real World Group földkörüli túrájának költségvetése nem egészen tervezett módon kapott egy szabad szemmel is jól látható léket. Történt ugyanis, hogy a hatóságok célzott közúti ellenőrzésre kivették őket a forgalomból, és indult a kálvária.
A határon való belépéskor ugyanis nem derült ki, hogy a kötelező biztosítást igazoló nemzetközi papír (ismertebb nevén a zöld kártya) nem tartalmazza Kazahsztánt – mellesleg például Koszovót sem, amit sokaknak jó lehet tudni. Mivel pedig a rendőrök szerint így ők nem mehetnek tovább, a két motort azonnal le is foglalták. Igen, ott helyben. Némi küzdelem után sikerült “megoldani a problémát” – ami igazából egy szervezett rablás volt (ahogy az a szovjet utódállamokban személyes véleményem szerint bármikor megtörténhet).
A két BMW R1200GS Adventure visszaszerzése után azonnal mentek is tovább a fiúk, és a tervezett útvonalat tartva hamarosan újra Oroszországban haladtak tovább. Itt az utak a korábban már megtapasztalt színvonalat hozták: a városok közötti szakaszok jellemzően kiváló aszfalttal segítették a haladásukat, a lakott területeken belül pedig szinte semmilyen értékelhető burkolat nem volt. Mindezt tetézte a hűvös idő és a sok eső, no meg a nem túl friss járműpark által időnként elhullajtott nem kevés olaj.
Sanyi és Jani ettől még tökéletesen tartotta a tervezett ütemet és elérték a mongol határt. Itt először egy komplett napra elakadtak egy nemzeti ünnep miatt. Telefonon tudtam meg tőlük, hogy igazán zseniális élmény volt, amikor odatekert hozzájuk a határőr régi biciklijével, kivette a zsebéből az ájfónt és a fordítóprogram segedelmével elmagyarázta, miért jöjjenek vissza egy nappal később. A fiúk itt lecuccolva elmentek terepmotorozni egy napot – nem sejtve, hogy a folytatás úgyis ez lesz.
Másnap már komoly határátlépés következett: 6-7 órába telt bejutni mongol földre. Orosz és angol nyelvű dokumentumok tömegét kellett kitölteni – két nyelvű egy sem akadt. Az igazi meglepetés azonban a bejutás után következett. Az itt is főutakra tervezett útvonalról ugyanis kiderült, hogy minden előzetes kutatómunka és tájékozódás egy fabatkát sem ért: az aszfaltosnak jelzett út soha életében nem látott még bitument. Sima zúzott köves, off-roadnak is nevezhető volt.
Küzdöttek órákon át, ment az esés-kelés, és nagyon nehezen bár, de haladtak. Közben megpróbáltak áttérni a térképek alapján autópályának jelzett útra, hogy az majd jobb lesz. De nem lett. Majd találkoztak szemből érkező motorossal: átalakított 250-es enduroval jött szembe egy német srác. Aki segített nekik azzal, hogy a továbbiakban 500 kilométeren át a helyzet inkább csak rosszabb lesz, és cserébe tankolni sem fognak tudni sehol.
Ennek az információnak a birtokában a Real World Group legénysége meghozta az újratervezés döntését, és dobtak egy hátra arcot. Visszatértek Oroszországba, hogy ott folytassák az utat. Ennek egyszerű az oka: a Vlagyivosztokba való megérkezés ugyanis egy kőbe vésett dátum – amennyiben azt lekésik, komoly problémákba ütközik az Amerikába való átjutásuk. Így a hátralevő 3’800 kilométerre maradt egy teljes hetük, vagyis van remény, hogy az út első – és legkeményebb – részét a terveik szerint teljesítsék.
Sanyi a beszámolójában külön kitért a BMW Motorrad hazai képviseletétől támogatásként kapott Rally3 ruháikra. Ugyanis az eddig megtett jó kilencezer kilométer alatt 6 és 30 fok között motoroztak mindenben. Ahogy Sanyi fogalmaz, tényleg éppen csak a hó nem esett. Ő viszont Mongóliában többet is – és nem kicsiket. Úgyhogy nem csak a szellőzés vizsgázott a cuccaikon, hanem a protektorok is – és maximálisan meg vannak elégedve az eredménnyel.
Mennek tovább – amennyiben napi szinten szeretnéd követni útjukat, a Real World Group közösségi oldalán ezt megteheted. Folyamatosan kerülnek fel a videók és a fotók, no meg állandó helyzetjelentéssel is szolgálnak előrejutásukról. Mi pedig hamarosan beszámolunk a harmadik hetükről.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »