Nem hölgyeim és uram, ez nem a BMW emlékezetesre sikerült áprilisi tréfája. De az egészen biztos, hogy a BMW-nél még a viccet sem veszik félvállról. Az pedig egy ideje már érezhető, hogy a bajorok komolyan foglalkoznak a 3D nyomtatásban rejlő lehetőségekkel. Csak azért, hogy példálózzunk egy kicsit. Az idei évben már bemutattak egy olyan S1000RR vázat, ami teljesen ezzel a technológiával készült. A tömeggyártásra persze még alkalmatlanok a nyomtatók, de ez nem marad mindig így. A mostani akció is inkább figyelemfelhívás. “Helló emberek, erre halad a jövő, tessék észrevenni” – mondják ők.
Ezúttal azzal hívja fel a figyelmet a müncheni vállalat, hogy az International GS Trophy eseményre egy-egy 3D nyomtatással készült idomot ajándékoz a versenyzőknek, amikben természetesen szerepel a nevük és a rajtszámuk. A dolog érdekessége pedig igazából az, hogy ezek nem műanyag elemek, hanem rendes alumínium-ötvözetek, amit olvasztott fémporból egy komoly lézer segítségével hoztak létre. Fémnyomtatás emberek!
A technológia annyira precíz, hogy még egy óriási marketing hablaty is simán felkerült a hűtő takarólemezre, amiben tudatják – nem csak a versenyzőkkel, hanem az egész világgal is -, hogy ez a jövő megoldása.
A versenyzők természetesen megkapják szuvenírként a paneleket, amiknek a BMW szerint természetesen gond nélkül ki kell bírniuk 2’350 kilométeres rally-t.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »