A CF Moto cég székhelye Sanghai, ott készülnek járműveik. Eredetileg erőforrások bérmunka-gyártásával indultak, azonban nem csak kicsikkel: lökettérfogat-skálájuk 125-től 800 köbcentiméterig terjed. Majd belecsaptak a saját gépek gyártásába. Mopedek, quadok, kétüléses terepjárók és a nagyobb motorok is sorra kerültek. Aztán jött egy hatötvenes gépük, ami már egészen figyelemre méltónak számított, de az európai piacon még nem tudtak vele sikert elérni. Most egy kicsit lejjebb mentek és a hétvégén bemutatták 400GT névre hallgató, küllemre egyébként egészen meggyőző sportos túrázót.
Az erőforrás ugyanaz a 400.4 köbcentiméteres, sorkettes, DOHC blokk, ami CF Moto 400NK-ban is szolgálatot teljesít. Az pedig közeli rokona a 650 köbcentis blokkjuknak, tehát valószínűleg hamarosan érkezni fog egy hatfeles kivitel belőle és nem lepődnénk meg, ha elsősorban azzal próbálnák meg meghódítani az európai piac szívét.
Ahogy 649.3 köbcentiméteres blokkjuk nagyon közeli rokona a Kawasaki ER6 sorkettesének, úgy a négyszázas a japán belpiacos ER4-gyel mutat hasonlóságot. A gének persze megegyeznek, de a CF Moto valójában már évek óta eltávolodott az egyszerű másolástól és a saját útját járja.
A Kawasakival ER modelljeivel való rokonság érzetét erősíti az oldalra kirakott központi rugóstag is
A CF Moto féle 400GT előreláthatólag 42 lóerős teljesítményt fog leadni. Ha érkezik a nagyobb, hatfeles változat, akkor attól hozzávetőlegesen 60 lovat várhatunk. Küllemét tekintve a motor egészen hasonlít a cég 650MT névre hallgató magas felépítményű túrázójára, de a 400GT a sokkal tradícionálisabb sport-túra vonalat képviseli a szélesebb, tömzsibb idomaival.
Cimkék:
Az elektromos motorok ma még nem túl népszerűek, de ha Nico Rosberg is vigyorogva próbálgatja az Energica Egót, akkor csak van benne valami.
Elolvasom »Kellene egy olyan motoros kabát, ami stílusos, de nem hivalkodó, jól véd és elérhető? Nézd meg, hogy milyen a Hevik Merak.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »