Indiában a motorépítés műfaja annak ellenére jár gyerekcipőben, hogy a két keréken közlekedő járművek használatában nagyon is élen van az ázsiai ország. Láttunk már onnan szépen, igényesen megmunkált vasat kigurulni. Sőt, gyári szinten a Royal Enfield is képes a szemünk világára tekintettel lévő, csinos motorkerékpárokat legördíteni a szalagról. Ez most nem az az eset. A Ducati XDiavelre hajazó, Godzilla névre hallgató faragmány inkább útkeresésnek tekinthető, csak éppen a behajtani tilos táblát hagyták figyelmen kívül. Ám az ország közlekedőinek habitusát ismerve ez egyáltalán nem kellene, hogy meglepő legyen.
A Neev Motorcycles India kevés motorépítéssel foglalkozó cégének egyike. Székhelyük Delhiben, az őrült gigavárosban van, jelenlegi munkájuk alapjául pedig helyi viszonylatban egy menő motort, a Thunderbird 500-at választották. Az európai szemmel kicsit esetlen kiállású bicajért – ami nem összetévesztendő a Thunderbird 500X névre keresztelt példánnyal – legalább nem kár. Ha onnan indulunk ki, akkor azt kell mondjuk, hogy a sok, házilag legyártott elem határozottan jót tett a gépnek.
Az első traktus új, LED-es fényszórót kapott. A villákat egyedi, alumíniumból készült egységek váltották fel, amelyek kivitelét tekintve hosszabbak az eredetinél. A magas és keskeny kormány helyett egy széles és alacsonyan fekvő kapaszkodót raktak fel, amivel a túrásabb, kényelmesebb üléspozíció elérése volt a cél. Az üzemanyag tartály is saját gyártmány, ami az eredetihez képest hosszabb, a megjelenése pedig semmivel össze nem téveszthető.
A középső szekciót a motorblokkot takaró lemezek díszítik, amik jelentősen hozzájárulnak a bazári kiálláshoz. A lengővilla szintén egyedi gyártmány, ami egyébként kifejezetten pofás felnit fogad be. Ezt el kell ismerni, a kereket jó érzékkel választották ki. Magához a motorblokkhoz nem nyúltak. Az eredeti 499 köbcentis, 27 lóerős erőforrás mozgatja a gépet. A Neev Motorcycles vérszemet kapott. A kövektező motorjuk a Godzuki névre hallgató, Yamaha TY80 lesz, amire dustbin típusú fejidomot raknak…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »