A német Hornig cég teljesen ráfixálódott a BMW motorokra. Saját kiegészítőket gyártanak hozzájuk, de nem csak a legújabb típusokhoz. Az olyan sokat bizonyított motorokra is gondolnak, mint mondjuk az R100, de készen állnak arra is, hogy bármikor vagány scramblert faragjanak egy R45-ből. Most nézzük meg, hogy mihez kezdenek az egyik legszebb BMW-vel, a NineT-vel.
Ez most nem a meredek motorépítésről szól, hanem arról, hogy mit lehet kihozni úgy egy utcai motorból, hogy annak a felhasználhatósága ne szenvedjen csorbát, de mégis legyen benne valami olyan extra többlet, amitől garantáltan nem a rendszám alapján kell a tulajnak megkeresnie a motorját a parkolóban. Az alapot egy 38’000 kilométert futott, 2015-ös NineT szolgáltatja, a végeredmény pedig azt hiszem keveseknek adhat okot bármilyen panaszra.
Az első sárvédő és a tank kapott egy katonai zöldre hajazó matt khaki fényezést, ami már önmagában is nagyon disznó megjelenést kölcsönöz a legszebb modern BMW-nek. A hátsó sárvédő – az a jelképes kis izé a kerék felett – a cég saját gyártmánya és szintén megkapta az említett színt.
Az ülés újra lett húzva, az apró finomságot a szürke, varrott “nineT” logó adja meg neki. Ugye mindenki ismeri azt a mondást, ami az Ördög és a részletek viszonyát taglalja. Tovább erősíti a retro megjelenést a motor mindkét oldalára kihelyezett alumínium rajtszámtartó lemez, amin a Hornig logója éktelenkedik. Egyszer fent, egyszer lent. Amennyire kellemes részlet az üléshuzat varrása, annyira tolakodó és ocsmány ez a húzás.
A hátsó traktus megszépítésének érdekében a rendszámtábla lekerült a kerék mellé oldalra. Egy átalakított motoron egészen egyszerűen nem lehet érintetlenül hagyni a kipufogót, pedig az 1’200-as boxer már gyárilag is olyan morcogót kapott, ami nagyon szépen és kulturáltan kiemeli a hangját. A fekete Remus kidörrentő azonban nem csak a fülek élményét növeli, hanem a szemet is gyönyörködteti. Nagyon jól áll neki.
Ezen kívül módosítva lett néhány apróság. Kapott a motor némi védelmet a hoppáfaktor okozta kellemetlenségek tompítására. Új kormányt, tükröket valamint AC Schnitzer Light Bomb LED lámpát az elejére. A felniket végül Continental TKC70 abroncsokkal szerelték és voilá! Kész. Semmi ördöngősség, mégis elég ahhoz, hogy bármelyik tulajdonos büszkén feszítsen az ilyen módon átalakított motorja mellett.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »