Rendben. Tudom, hogy te bármikor lenyomsz 1’000 kilométert egy seggel tankolás és pisilés nélkül, ezzel kiérdemelve a haverjaidtól az év páncélsegge díját. Ez valahol rendben is van. Ha a valódi célpontod Gdansk, akkor nem érdemes szöttyögni, na de ha a harkakötényi galagonyabokrokat akarod megnézni, akkor biztosan az a legtartalmasabb megoldás ha ledöngetsz egy árva kitérő nélkül? Tervezz kényelmesen és reálisan. A motoros élmény egyik legnagyobb ellensége, ha sietni kell. A megtett kilométer nem egyfajta cél, amit le kell tudni. Egy hosszú távú túrán is igazi élményeket lehet szerezni már csak azzal is, ha nem a fő útvonalakat követed. Hiszen tudod: a motoros soha nem téved el, csak túrázik.
Akárhová is vezet el az utad, a helyi lakosoknál jobban senki nem ismeri a környéket. Ők tudják, hogy merre érdemes menni, hol szép az út, hol használhatatlan és egyáltalán mit érdemes megnézni a közelben. A szállásadó tudni fogja, hogy mi mennyibe kerül a környéken, és hogy melyik kis utcába fordulj be, ha igazán jó helyen akarsz enni.
A tengerparti kis kocsmában a pultos lány talán ajánlani fog egy jó helyet, ahová érdemes elmenni bulizni. Az öreg bácsi talán elmeséli a közeli kis patak születésének a legendáját. Ezek olyan értékek, amiket csak egy utazó kaphat meg az életben, engedd magad közel hozzá. És ehhez szorosan kapcsolódik a következő pontunk.
Az utazás elsősorban rólad szól, ne azt csináld amit elterveztél, hanem amit akarsz. Délutánra oda kellene érkezni az apátsághoz, mert zárják a kapukat, de olyan jót pilledsz a szállásodon, hogy már inkább csak bontanál egy sört? Csináld! Senkinek nem tartozol elszámolással. Le kéne csapatni az autópályán Sopronig, de annyira élvezed a bakonyi kanyargászást, hogy inkább arra mennél? Hajrá. Lehet, hogy később érkezel meg, de baj nem lesz. Legfeljebb rögtönözni kell, de azokból meg jó sztorik szoktak kisülni.
A tengerparton akartál ebédelni, de kaptál egy tippet, hogy három kilométerrel beljebb olyan helyi kaját eszel, mint még soha? Élj az információval, ez egy lehetőség ami a kezedbe hullik. A haverod lemondja a túrát az utolsó utáni pillanatban? Főleg ne érdekeljen. Persze társaságban igazán jó motorozni, de egyedül utazni olyan szellemi felfrissülés, amit ezerszer és még tízszer fogsz megköszönni magadnak. Hajrá, csak bátran, merjetek spontának lenni!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Valami bűzlik Iwatában. A Yamaha nem engedi, hogy elfelejtsük a régóta meglengetett Ténéré 700-at. Most egy videót kaptunk.
Elolvasom »Huszonöt éves a csupaszkodó olasz szörnyeteg. A Monster születésnapját pedig alaposan meg akarják ünnepeltetni a világgal.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »