Pár hete írtam az Egyesült Államok leghíresebb útjáról – a legendássá vált hatvanhatosról. Most menjünk egy kicsit lefelé a térképen, hiszen dél-amerika talán még izgalmasabb helyszín motoros szemmel nézve. Azon a földön égig érő hegyek találkoznak szélesen terpeszkedő sivatagokkal. Folyóvizek, gleccserek, erdők és megannyi szépség várja a motorost. Tudom, hogy a legtöbbünk számára ez egy elérhetetlen cél, de mégis: merjünk álmodozni egy kicsit. Jöjjön öt különleges útvonal abban a régióban.
A La Cumbrétól Coroicóba tartó útszakasz azért kapta a Halál útja nevet, mert bizonyos statisztikák szerint tíz évvel ezelőtt még évente több, mint háromszázan vesztették életüket az útvonalon. Más statisztikák szerint egy kicsit többen. A 70 kilométeres távon az út 3’500 métert esett négy különböző éghajlatot érintve, ami önmagában is roppant megterhelő. Arról már nem is beszélve, hogy bizonyos szakaszokon egy sávosra szűkült. Aztán 2007-ben Evo Morales megnyitotta az új, aszfaltozott utat, vele párhuzamosan pedig lezárta a világhírnévre szert tevő Halál útját a forgalom elől. Tehát az igazi Death Road már nem elérhető – bár egyes szóbeszédek szerint van az a pénz, amiért végigmehetsz rajta. Az új útvonal azonban legalább annyira meseszép, és most már semmivel sem veszélyesebb, mint bármilyen aszfaltcsík.
Melyik motorost nem hozzák lázba a szerpentines utak, amik gyönyörű tájjal vannak szegélyezve? Na ugye. A tempó és a stílus más. Van aki szeret végigcsorogni és élvezkedni rajtuk, és van aki olyan intenzitással döntögeti a motorját, mintha söröskorsó lenne.
De olyat még nem hallottam senkitől, hogy jó ez, jó ez, de már úgy autópályáznék egyet. Na Argentínában az 52-es útról lefordulva az egyik legjobb kanyargós út vár a motorosra. A 365-ös számozású, vagy ahogyan a helyiek nevezik: El Camino de las 365 Curvas. Csak nézzétek meg a képet! Mindent elmond.
A következő oldalon találod a maradék három lenyűgöző dél-amerikai útvonalat. Kérlek lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »