Ha ez a lista 2009-ben készült volna, akkor nem lenne ám ekkora amerikai uralom rajta. Ugyanis az akkori fullos Kawasaki VN1700 Voyager menetkészen szintén 406 kilogramm volt. Csakúgy, mint listánk mostani ötödik helyezettjének, az Indian Roadmaster Classicnak.
Általában egy motor esetében a 200 kilogrammos tömeget már soknak nevezzük. Ez a Harley bőven beleférne kétszer ebbe a skatulyába, ugyanis 413 kilogrammja talán már joggal zsúfolja be őt a túlsúlyos kategóriába.
Ugyanis ez mérlegen megegyezik annak az XLR99 rakétamotornak a tömegével, ami a North American X-15-öt repítette, amivel William J. Knight 7’247 kilométer/órás sebességet ért el 1967-ben.
A legnehezebbek versenyében elértük a dobogót, aminek a harmadik helyére egy Indian állhat az elképesztő 422 kilogrammos tömegével. Ez megegyezik egy Piper PA-18 Super Cub kétüléses repülőgépével.
A dobogó második helyén az a 425 kilogrammos Harley-Davidson áll, aminek a tömege vetekszik egy Honda Blackbird motoros Caterham 7 sportkocsiéval. Márpedig az már egy elég komoly cucc.
Hölgyeim és uraim! A lista első helyezettje, az idei év legnehezebb széria modellje a rendkívül masszív 428 kilogramm tömegű Harley-Davidson CVO Limited. Akármilyen hihetetlen, van egy Kawasaki is, ami pont ennyit nyom. Egy 310XL JetSki, ami szintén egyedülálló a maga nemében.
Ez már egy rettenet nagy tömeg. Ezen a szinten külön számolni kell azzal, hogy mi történik, ha eldől a motor – de lehet, hogy egyedül még a tologatására sem vállalkoznék. Pedig nem vagyok rossz erőben. Már csak egy fontos kérdés maradt. Neked kellene valamelyik?
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A cambridge-i herceg jól szórakozott a Triumph Morocycles gyárában, sőt az egyik Tigrist kicsit meg is kergette.
Elolvasom »Lewis Hamilton igazi motorbolond, és most sem fukarkodott a dicsérő szavakkal, amikor Cal Crutchlow-val összehozta a sors.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »