Az eredeti elképzelések szerint dupla rugóstagot szántak hátulra, de azzal valahogy úgy jártak, mint a sündisznó a WC-kefével: jó ötletnek tűnt, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Így végül a hagyományos mono shock mellett döntöttek. Ehhez készítettek ők maguk egy cusom lengővillát, ami közel tíz centivel hosszabb az eredetinél.
Szükségtelen is mondani, hogy a segédváz is a kukában végezte. Új, “barátnő mentes” szóló ülést kapott, amit levélrugós alátámasztással oldottak meg. Maga a rugó egy igazi oldschool darab, ugyanis egy 1950-es alkatrész replikáját készítették el házilag úgy, ahogy azt tették magával az üléssel is.
Az Enfield oldaldobozaira és azok tartóira ebben az esetben szintén nem volt szükség, és az akkumulátor tartó dobozkát is egy sokkal ízlésesebbre cserélték. Aztán ha már ott jártak, akkor beledobtak egy Li-Ion elemet.
A srácok előlre 18-as, hátulra pedig 16-os kerekeket raktak, amik szénfeketére fújva remekül passzolnak a Firestone Deluxe Champions gumikhoz. Sikerült elérniük, hogy ott legyen körülöttük valami igazán retro vibráció. Az első dobféket egy valódi 50-es évekből származó Enfieldről szerezték be és újították fel. Hátulra viszont már nem kockáztattak és maradt a tárcsafék. Nem megszokott gondolatmenet, éppen ezért figyelemfelkeltő. Hátulra szintén beszereztek egy vintage kerékagyat, de azt az esztergapad alá kellett küldeni, hogy képes legyen befogadni mind a féktárcsát, mind a lánckereket.
Az üzemanyagtartály végleges változata előtt sokat kísérleteztek, de mindet elvetették. Végül Kris éppen Amerikában járt, amikor meglátott az e-bayen egy Triumph Street Twin-hez tartozó egységet és akkor felgyúlt a felismerés lámpája: ez lesz az. Felszerelni persze már nem volt ennyire egyszerű. Az alját ki kellett vágni és újra alkotni, hogy alá férjen az Enfield benzinszivattyúja.
A motor megjelenését igyekeztek alacsonyan tartani, így a választásuk végül egy dragbar kormányra esett, amire Biltwell markolatokat biggyesztettek. A nyomógomboknak saját alumínium házat készítettek, a motor elejére egy Bates lámpa került, az indexeket pedig a Posh-tól szerezték be. A KR Customs egyszerű fekete-fehér fényezés mellett tette le a voksot, és ennél jobban nehezen dönthettek volna. A házilag gyártott kipufogó és a lábtartók szintén fekete színt kaptak. Az képek pedig azt hiszem magukért beszélnek!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »