Már az autóskártyákon is több szempont alapján mérhettük össze a járművek tudását, de mindig volt egy, ami mindent felülírt. Egy, ami igazán számított, az amitől a mai napig nem tudunk elvonatkoztatni. Futómű? Majd lesz, amilyen lesz. Fékek? Jó, persze, ráraknak egy Brembót. Kényelem? Kemény vagyok. Elektronika? A félőseknek való. Lóerő? Na végre megérkeztünk a LÉNYEGHEZ. Lássuk hát az idei év tíz legerősebb motorját.
Egyszerűen mindig minden motorost érdekel, hogy milyenek a legerősebb motorok. Ha más miatt nem, akkor puszta nyálcsorgatásügyi szempontból, tiszteletben tartva a plátói szerelem ökölszabályait. A viták elkerülése végett itt most elmondom, hogy a lista összeszerkesztéséhez az egyes motorkerékpárok Euro4-es homologizációs dokumentumai lettek felhasználva. Mit is jelent ez? Igen, azt, hogy aki nem fér bele ebbe a szabályrendszerbe, az innen kimarad. Miért? Azért mert valóban az utcán is használható, megvásárolható motorok közül szerettük volna a legerősebbeket kigyűjteni. Szegény MV Augusta F4 így vált a háború áldozatává.
Kezdjük is a listát egy meglepő adattal. A BMW a maga 146 kilowattos – azaz 198.5 lóerős – teljesítményével csupán a lista végére tudott feliratkozni. Hiába több, mint elég póver ez már gyakorlatilag akárkinek, a sorrend még csak innen rajtol. Ne szomorkodjanak a bajor pártiak, hiszen az S1000RR modellt előreláthatólag 2019-ben frissíteni fogják. Akkor pedig bizotsan nem hagyják érintetlenül a ménest sem.
Lehet, hogy a Yamaha nemrég frissített az R1 modellen, de a teljesítményén nem változtattak. Bizonyára úgy gondolták, hogy elég lesz az a 147.1 kilowattos – tehát kétszáz lovas – teljesítmény is. Általában ezzel bőszen egyet is értenék, de ahhoz többet kell nyújtani, hogy ezen a listán előrébb kerüljön. Az R1 és az R1M ugyan elvileg különböző modell, de itt most összevontuk őket.
A maga 147.1 kilowattos teljesítménye csontra megegyezik a lista előző helyezettjével, így valójában megosztott helyezésről beszélhetünk, ha valóban igazságosak szeretnénk lenni.
Csakúgy, mint az R1 esetében, a ZX-10R-nél is a komplett pereputtyot ideszámítjuk, hiszen teljesítmény tekintetében azoknak egyeznek az adataik egymással.
Nem könnyítik meg az ember dolgát a zöldek. Ugyanis a H2 SX esetében ismételten csak azzal szembesülünk, hogy már megint 147.1 kilowattos – azaz kétszáz lóerős – teljesítményt adtak meg a dokumentációkban. Azért hármas megosztott helyezést már nem csinálunk, vegyük őt egy kicsit előrébb. Hiszen ennek a pokoli erőnek a leadására már 11 ezres fordulaton képes. Viszonyítás gyanánt: a ZX-10R ezt 13’000-es, az R1 13’500-as fordulatszámon teszi meg.
Végre! Végre egy kicsit kiszakadtunk az eddigi sorrendből, még akkor is ha ez már zsinórban a harmadik zöld szörnyeteg. De végre jól elkülöníthetően érdemli ki valaki az elismerésre méltóbb, magasabb helyet ezen a listán.
Ugyanis a ZZR1400 nem kevesebb, mint 147.2 kilowattnyi – 200.1 paci – teljesítmény leadására képes, és ez nyilvánvalóan több, mint a 147.1 kilowatt. És ha ez nem lenne elég, akkor neki ehhez mindössze a tízezres fordulatszám eléréséhez van szüksége.
Ha érdekel a lista első öt helyezettje, akkor kérlek lapozz. Ígérem, hogy nem csak Kawasaki lesz rajta.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »