Ez nem vita tárgya. A pályanap egy nagyszerű intézmény. Ott van az a jó minőségű, sima aszfaltcsík, csak és kizárólag élvezetes kanyarokkal. Nem kell aggódnod a rendőrök, vagy a kamerák miatt, és ha nem jön ki a megfelelő ív, akkor sem jön szembe a szippantós IFA. Természetesen ez sem teljesen veszélytelen. Megtörténhet, hogy élesben teszteled le az újonnan vásárolt sisakodat, de a határok feszegetése már csak ilyen műfaj. Álljon itt néhány jótanács azoknak, akik először merészkednek ki valamelyik pályára, hogy a lehető legtöbb eséllyel kerüljék el a kavicságyat, miközben megmutatják, hogy ki a Jani.
Minden előnye mellett egy pályanap nem olcsó mulatság az átlag magyar ember pénztárcájához mérve. És akkor még nem árt előkészülni is rá, hiszen annak hiánya a teljesítmény romlásához, vagy rossz esetben a már említett kavicságyhoz vezethet. Pedig csak a legegyszerűbb dolgokra gondolok. Egy elhanyagolt lánc vagy lánckerék, egy kopott fékbetét nagyon meg tudja keseríteni az ember életét. Hiszen ami utcán “még elmegy” kategóriás, az a pályán az extrém igénybevételnek hála már kevés lehet. Tehát még egyszer: ellenőrizd az alapokat.
Nézd meg a keréknyomást, hogy megfelelő lesz-e a pályanapra. Fontos, hogy egy kicsi és nem túl gyors pályára még felmehetsz utcai értékekkel, de egy gyors aszfaltcsíkon érdemes oda megfelelő nyomást beállítani. Ez néhány tizeddel alacsonyabb kell legyen, hiszen a gumi az igénybevétel miatt komolyan fog melegedni. Ha pedig már ott vagy, akkor nézd meg kritikus szemmel az abroncs állapotát is. Az említett fékekről, láncról, lánckerékről se feledkezz meg. Magától értetődő, de mégis meg kell említeni, hogy nézd meg a csavarokat, hogy fixen állnak-e, főleg a kevésbé sima járású motorokon.
Rendben, ha a motor készen áll a megmérettetésre, akkor most te jössz. A pályanap igénybe fogja venni az elmédet és a fizikumodat is. Aludd ki magad, mondd le bátran az előző esti sörözést a haverokkal. Figyelj a hidratációra. Az emberi test jelentős része víz, ha ebből sokat veszítesz, akkor az dekoncentrációhoz, fejfájáshoz vezet, de akár rosszullét is előfordulhat. A két liter víz bevitele lenne az alap, de ebben az esetben nem árthat rátolni még egy kicsit.
Az étkezés szintén meghatározó fontosságú. A gyorsan felszívódó szénhidrátok – mint a búzaliszt, vagy a cukor – nem a barátaid. Egyél, de ne túl sokat. Reggelire megbarátkozhatsz a zabkása gondolatával. Abból 50-60 gramm el fog látni elegendő lassan felszívódó tápanyaggal. Ebédre gondolkodj kuszkuszban, bulgurban, teljes kiőrlésű tésztában és sovány húsokban. Hidd el, a sportolók nem hülyék, ők sem azért étkeznek tervezetten, hogy jól mutassanak a dresszben.
És akkor most menjünk is fel a pályára! Kérlek lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »