Rendben, lőjük le a kiszámítható poént még az elején. A legjobban kereső MotoGP menők természetesen az olyan gyári csapatok versenyzői, mint a Movistar Yamaha, a Ducati Team és a Repsol Honda. Ez nyilván senkit nem lep meg, hiszen a legtöbbünknek van elképzelése a top pilótákról és az általuk folytatott életmódról. Többnyire tudni véljük, hogy az életük a sebesség és az adrenalin körül forog. A modern orvostudomány és a fenegyerek mögött álló csapat kőkeményen reszeli a versenyzőt, hiszen nem csak tökös gyereknek, hanem elsőrangú atlétának is kell lennie annak, aki a világ leggyorsabb motorjain tekergeti a gázt. Többnyire nem is láthatjuk, és ha lehetőségünk lenne, akkor is sokakat nem érdekelne a vérverejtékes meló, ami a srácok mögött van. Na de hogy ezért mennyire vannak jól megfizetve? Eléggé.
A valódi összegeket nagyon nehéz megmondani, hiszen hiába vannak adatok a csapat és a versenyző közötti szerződésről, ha a szponzorok, az extrák vagy az egyéb fellépések miatti bevétel okán a számok megváltoznak. Mindenesetre álljanak itt a hozzávetőleges összegek, amik ha másra nem is, viszonyítási alapnak mindenképpen jók.
A lista alján megosztott helyezéssel két újonc foglal helyet. Egyikük a mezőny egyetlen ázsiai versenyzője, Takaaki Nakagami, aki az LCR Honda Castroltól kapott lehetőséget a bizonyításra. A másikuk Xavier Simeon, aki a Reale Avintia Racinggel csapott kézbe. Ők 250’000.- eurót, azaz 77’500’000.- forintnak megfelelő valutát visznek haza, hogy betömjék az éhes szájakat.
Ez persze csak a lista alja. Ugorjunk is inkább az elejére, ott már sokkal érdekesebben alakulnak a dolgok.A tíz legjobban fizetett versenyző között az utolsó helyen Andrea Iannone áll, aki egy szolid kétmillió dolláros, tehát hozzávetőlegesen 500 millió forintos éves keresettel rendelkezik.
A kilencedik helyen az LCR Honda Castrol csapatából Cal Crutchlow áll az évi két és fél millió dollárnyi, azaz 625 millió forintnak megfelelő fizetésével.
Danilo Petrucci (Alma Pramac Racing) 2.8 millio zöldhasút – 700 millió forintot – keres azzal, hogy a legfrissebb Ducati Desmosedici-t terelgeti. Szorosan követi őt Dani Pedrosa: a kétszeres 250 köbcentis világbajnoknak 3.3 millió dollárral, vagyis 825 millió forintnyi éves betevővel kell megelégednie.
A francia Johan Zarco nyolc éve azzal tette emlékezetessé a bemutatkozását a 125 ccm-es mezőnyben, hogy rögtön pontszerző helyen végzett (igaz, az eső miatt lerövidített versenyben ez csak fél pontot ért). Úgy látszik, hogy megérte ezen az úton menni tovább, hiszen évente 3 millió euró, azaz 930 millió forintnyi pénzzel a zsebében valószínűleg már nem csiki-csukit játszania a csekkekkel, ha fizetni kell a rezsit.
Azonban még őt is megelőzi Maverick Vinales, aki ötmillió dollár pakol el, amivel annyira bőven megugrottuk az átszámolva egymilliárd forintos lélektani határt, hogy az afölötti összegből még kijönne szegény Nakagami fizetése is. Közel háromszor.
A lista negyedik és harmadik helyén Andrea Dovizioso és Jorge Lorenzo állnak a maguk hét -, illetve nyolcmillió dolláros fizetésükkel. Lorenzo járandósága tehát forintra váltva megüti a kétmilliárdot, Dovizioso azonban lemarad 200 millióval.
Két hely maradt a listán. Egyikük természetesen a még laikusok előtt is ismert nevű Valentino Rossi, aki saját bevallása szerint évente tízmillió dollárt, azaz két és fél milliárd forintnyi pénzt keres, ami talán már gázszerelő mércével is soknak számít.
A lista első helyezettje pedig természetesen a 2017-es bajnok, Marc Marquez. Ő 11.5 millió ropogós dollárt keres évente, ami éppen csak nem éri el a három milliárd forintot – ez a legtöbbünk számára valóban elképzelhetetlen és felfoghatatlan összeg. A bátrabbak ezen a ponton eljátszhatják azt a játékot, hogy milyen garázst tartanának fent abból a pénzből, amiből Marquez úrnak gazdálkodnia kell egy hónapban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »