Lehetne esti videónkat tömegszerencsétlenségnek is titulálni – valamelyik bulvároldalon biztosan így is jelenne meg. De inkább legyünk nyelvújítók, hozzunk létre egy új szót, ami jobban illik a cselekményre: tömegszerencsétlenkedés. Mert ennyi ügyetlen motorost egy kupacban tényleg ritkán látni! Nézzük, mi is történt néhány napja a messzi Virginiában, hogy hullottak halomra egy csoportos motoros menetoszlop tagjai.
Egy nagyon vegyes motoros csoport – volt benne rengeteg kis köbcentis járgány és robogó is – haladt egy normál országúton. Az egyik kanyarban, amely sem éles, sem veszélyes nem volt, valaki valahogy elesett. Ennek nem tudjuk az okát – simán lehet, hogy egy bénán és lassan kanyarodó miatt mögötte egy másik rámart a fékre. Majd megindult a lavina.
Amikor az első részt rögzítő kamerás motoros odaért, már feküdt paripa a földön. Nem is volt friss a zakó, mert oldalt csomóan integettek. Aztán a hátulról érkezők közül megint többen elvágódtak – pedig szó szerint egyetlen vészhelyzet nem volt sehol. Csak az ügyetlenkedés, béna fékkezelés, rossz tekintetválasztás, nem megfelelő követési távolság, össze-vissza motorozás… Nagyjából mindent felsorolhatunk az ilyenkor elkövethető hibák közül. Mintha egy megrendezett jelenetet látnánk.
A videó alatti leírás beláthatatlan kanyart említ. Te láttál ilyet? Egy enyhe országúti ív volt, amelyben a lányok-fiúk egyszerűen nem helyezkedtek megfelelően az úton és tartottak megfelelő távot egymástól. Plusz amit fentebb már írtam: fékezni sem tudtak, de legalább mindenki oda szegezte tekintetét, ahova nem lett volna szabad: az akadályra. Érdemes lett volna kicsit képezni magukat, mielőtt ennyien megindulnak. Az egyetlen szerencse, hogy állítólag senki nem sérült meg – mégis kivívták a világhírt!
Cimkék:
A biciklisektől jött az ötlet, de a Suzuki jelentősen továbbgondolta a biztonsági motoros lézer témáját. Nem is rossz elképzelés, komolyan!
Elolvasom »Jöjjön egy újabb tízes lista. Csupa olyan motor, amihez gyártói nagy reményeket fűztek, de ilyen-olyan okokból a piac másként gondolta.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »