Az alapeset az, hogy azért van a kapaszkodó a motoron, hogy használja az utasunk. A legrosszabb, amit tehet, hogy a combján pihenteti a kezét – lehet, hogy így kényelmes, de a legkevésbé ideális állapot. A legjobb pedig az, ha felveszi a klasszikus tanktámasztós pozíciót, hiszen akkor nem nagyon van lehetősége rossz irányba dőlni. Arról már nem is beszélve, hogy egyfajta biztonságérzetet nyújt a hátul ülőnek, hogy a motort támasztva jobban érzékeli annak a mozgását. Közben pedig combjával folyamatosan szorítani kell a te csípődet. Hátránya, hogy egy idő után fárasztó lehet ez a testtartás.
Én az utasaimmal ezt mindig úgy oldottam meg, hogy kialakítottam velük egy egyszerű jelrendszert, amihez nem kell beszélni. Ha kétszer – FINOMAN! – megpaskoltam a combjukat, akkor eljött az ölelkezés ideje. Többnyire szerpentin előtt, vagy szeretethiányos állapotban folyamodtam ehhez. Ha viszont egyszer paskoltam oda, akkor lehetett lazítani, akár még lábat is nyújtogatni. Ennek a rendszernek megvolt az az előnye, hogy nem kellett beszélni hozzá, és bukósisakon keresztül értetlenkedni. Arról már nem is szólva, hogy a finom ütögetéseket idővel nem ártott kompenzálni némi simogatással…
Akár hiszed, akár nem az utasod számára jelenthet egyfajta stresszhelyzetet a kanyarodás. Talán nem árt ezt figyelembe venned, még akkor is, ha ő maga ezt nem jelzi feléd.
Ráadásul – ahogy beszéltük – az utasod rád bízza magát, szóval te vagy a felelős érte. Fogj a szokásoshoz képest egy közepes tempót és csapj egy laza gurulást, ha viszel valakit. Hidd el, onnan nézve akkor is tökös gyerek leszel. Ellenben ha túl bevállalós vagy, akkor a másik számára egy életre kellemetlen élményként vésődhet be a közös gurulás emléke.
Amikor felül mögéd valaki, akkor jelentősen képesek megváltozni a dolgok a plusz terhelésnek hála. Akkor is így van ez, ha az utasod csupán a te súlyod egyharmadát teszi ki.
Ellenőrizd, és szükség esetén növeld meg a hátsó gumiban a nyomást, mert ha túl alacsony, akkor imbolygóssá válhat. Ezen kívül a rugók előfeszítését is állítsd keményebbre, hogy ne üljön össze és ne csattanjon olyan könnyen. Amire ezen kívül nem árt figyelned, az a fényszóró. Ha a kamionok villognak, hogy vakítod őket, akkor valószínűleg nem árt lejjebb állítani.
Ne felejtsd el, hogy amikor ülnek mögötted, akkor az extra súly befolyásolhatja a gyorsulást, növelheti a féktávot és a pontatlanabb kormányzás miatt egyébként is a szokásosnál kicsivel lassabbá válhatnak az elkerülő manőverek. Ahogy fentebb is említettem már, nem biztos hogy ezek azok a pillanatok, amikor feszegetned kell a határaidat. Fogsz eleget egyedül is motorozni, arról már nem is beszélve, hogy ott vannak a pályanapok, ahol bátran lehet csutkázni és faragni a tizedeket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »