Érdemes néhány mondatban kitérni azokra a versenyzőkre, akik nem gyári csapatban indulnak. Közülük az egyik legnagyobb név – aki volt már összetett második is a Dakar céljában! – a szlovák Stefan Svitko. Az idei versenyen ő kicsit gyengébben kezdett, mostanra azonban már az összetett hetedik – úgy, hogy a tegnapi szakaszt az ötödik helyen fejezte be! Igaz, hogy az ő hátránya több mint fél óra, tehát innen komoly teljesítmény kell a további javuláshoz – kivéve, ha az előtte versenyzők közül kiesik valaki.
Emeljünk ki még egy motorost a mezőnyből, aki egy szintén tőlünk északra eső ex-szocialista országból érkezett. Ráadásul Gabriela Novotna egy roppant bájos hölgy! A Dakaron versenyezve ünnepelte 30. születésnapját – és mindössze kilenc éve kezdett el motorozni! Nem lett profi, csupán hobbija a tereprally – angol és francia fordítóként és lektorként dolgozik, és összetettben a 81. helyen áll élete első Dakarján! Mottója zseniális: “Egyszer kipróbálod az off-roadot, és soha nem térsz vissza az aszfaltra!”
Magyar motorosainkról is ejtsünk szót – mert enélkül nem fejezhetünk be összefoglalót. Gyenes Mani továbbra is remekül tartja magát: a maraton második napját a 31. helyen zárta, összetettben pedig még egyet tudott lépni előre, most a 27. Dési Janek a félezer kilométeres gyorsasági szakasz végén 64. lett, összetettben pedig feljött a 70. pozícióba. Saghmeister Gábor is keményen állja a sarat: a nyolcadik napon a 84. helyen intették le, és ő is javítani tudott: 89. helyen jegyzi a Dakar rendszere.
Néhány percben nem lehet összefoglalni ötszáz kilométer küzdelmét – mégis nagyon sokat mutatnak a Dakar viszontagságaiból ezek a kisfilmek
Sajnálatos hírt tett közzé a szervező a reggeli órákban. A mai napra tervezett, Tupiza-ból Salta-ba vezető összesen 755 kilométeres szakaszt kénytelenek voltak törölni a versenyből. Ennek oka, hogy az időjárási körülmények miatt a kísérő járművek nem tudták biztonságosan megközelíteni a táborhelyet – így pedig a két napos maraton utáni műszaki karbantartás elmaradt. A mai “csupán” 242 kilométernyi gyorsasági szakasz tehát kiesik – a mezőny végig aszfalton jut el a napi célba.
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 19 | ANTOINE MEO | KTM | 05H 24′ 01” | – |
2 | 20 | RICKY BRABEC | HONDA | + 00H 01′ 08” | – |
3 | 8 | TOBY PRICE | KTM | + 00H 02′ 45” | – |
4 | 47 | KEVIN BENAVIDES | HONDA | + 00H 05′ 52” | – |
5 | 9 | STEFAN SVITKO | KTM | + 00H 06′ 46” | – |
6 | 2 | MATTHIAS WALKNER | KTM | + 00H 07′ 00” | – |
7 | 4 | ADRIEN VAN BEVEREN | YAMAHA | + 00H 08′ 44” | – |
8 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | + 00H 12′ 00” | – |
9 | 3 | GERARD FARRES GUELL | KTM | + 00H 13′ 16” | – |
10 | 15 | LAIA SANZ | KTM | + 00H 14′ 15” | – |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 4 | ADRIEN VAN BEVEREN | YAMAHA | 27H 22′ 03” | – |
2 | 47 | KEVIN BENAVIDES | HONDA | + 00H 00′ 22” | – |
3 | 2 | MATTHIAS WALKNER | KTM | + 00H 06′ 34” | 00H 01′ 00” |
4 | 8 | TOBY PRICE | KTM | + 00H 07′ 35” | – |
5 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | + 00H 08′ 01” | – |
6 | 19 | ANTOINE MEO | KTM | + 00H 09′ 56” | 00H 01′ 00” |
7 | 9 | STEFAN SVITKO | KTM | + 00H 31′ 55” | 00H 01′ 00” |
8 | 20 | RICKY BRABEC | HONDA | + 00H 31′ 58” | – |
9 | 3 | GERARD FARRES GUELL | KTM | + 00H 37′ 59” | – |
10 | 40 | JOHNNY AUBERT | GAS GAS | + 01H 10′ 02” | 00H 04′ 00” |
Fotók és videó: Dakar.com
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »