A Dakaron címvédőnek lenni valahogy nem jó ómen mostanság. Tavaly a 2016-os bajnok Toby Price a verseny negyedik napján, éllovasként és fő esélyesként bukott és combcsontját törte. Most pedig Sam Sunderland szintén címvédőként és a negyedik szakaszon az összetett első helyen motorozva szintén vákuumos hordágyon fejezte be a viadalt… Igaz, neki nem tört el semmije – vagy legalábbis nem tudunk róla. Na de nézzük időrendben az eseményeket!
A 4. szakasz is körverseny formát öltött: San Juan de Marcona településről indulva egy 100 kilométeres összekötővel értek le a versenyzők az óceán partjára, ahol egy izgalmas rajtceremóniával indult a 330 kilométeres speciál. A motorokat 15-ös csoportokban egyszerre indították, a gyorsasági eleje pedig a vízparton vezetett. Sok kanyar nem volt, így a homokban mindenki nyélgázon száguldhatott. Azonban csak a speciál mintegy 60 százaléka vezetett dűnéken át, ugyanis felmentek bőven egy kilométer feletti magasságba is a hegyekbe – ahol zömmel köves talajon kellett haladni.
A napot az előzőt nagyon elbaltázó Joan Barreda nyitotta az élen. Komoly lemaradása miatt sietnie kellett – de a győzelem nem jött össze neki. Hosszú ideig ő volt a leggyorsabb, azonban az előző napon gyengén muzsikáló Yamahák Andrien van Beveren és Xavier de Soultrait vezényletével végig a sarkában voltak. A befutóhoz közeledve előbb de Soultrait állt az élre, majd végül van Beveren csapott győztesként a célba. Barreda a legutolsó kilométereken hibázva végül csak 10. lett kerek tíz perces lemaradással.
Sam Sunderland ezen a napon nem volt esélyes a győzelemre, de becsülettel küzdve igyekezett minél többet megőrizni előnyéből. Már egészen közel járt a célhoz, amikor az egyik ellenőrző pontra úgy érkezett be, hogy a motorról leszállva lépni sem bírt: egyáltalán nem érezte a lábait! Egy ugratás után nagyon keményen ért talajt, és úgy tűnt: ez komoly gerincsérüléshez vezetett. Azonnal mentőhelikopter, kórház – és mire odaértek visszatért az “élet” alsó végtagjaiba is. Mindenesetre bent tartották kivizsgáláson – a Dakar ezzel azonban véget ért számára.
Szép győzelmének köszönhetően a parádésan motorozó francia Adrien van Beveren az összetettben is átvette a vezetést, az előnye azonban nem nevezhető nagynak. Második helyen a kétszeres világbajnok Pablo Quintanilla áll, aki szakaszgyőzelemmel nem rendelkezik, azonban minden nap az első hatban végzett – vagyis nagyon kiegyensúlyozottan teljesít. Őt Kevin Benavides követi a legjobb gyári Hondával, majd még mindig csak 5 perc 23 másodperc hátránnyal a KTM jelenlegi legnagyobb reménye, Matthias Walkner következik.
A történtek nagyon szépen igazolják annak a bölcs mondásnak a valóságtartalmát, miszerint a most még bőven féltáv előtt levő pihenőnapot megelőzően ezt a versenyt nem lehet megnyerni. Elveszteni viszont annál inkább… Örvendetes, hogy az élen még mindig fej-fej mellett haladnak a gyári csapatok, és hogy ennyire kiegyenlített a küzdelem. A Dakar mezőnye pedig ma elindul a bolíviai határ irányába!
A második oldalon olvashatsz három versenyben levő honfitársunkról, valamint megtalálod az összefoglaló videót, illetve a napi- és összetett eredményeket. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »