Shif és Dimos a project alapjául egy 2003-as évjáratú Softail vázat kerített, amit úgy szabtak át, hogy befogadja a YSC saját gyártású – vagy legalábbis saját designját viselő – lengővillát. A páros ezen kívül beszerzett egy pár totálisan retro-futurisztikus felnit. Előlre 21-es, hátulra pedig 18-as méretben kerültek, és természetesen oldschool megjelenésű Avon gumiabroncsokat kaptak.
A Gagarin ihletésű motor szíve a Harley-Davidsontól érkezett egy Twin Cam 88 személyében, a maga 1’450 köbcentiméterével. A motort egy negyedik generációs Twin Tec TCFI-vel, gyári nyomatékváltóval és Baker gyártmányú kuplunggal látták el. Az amerikai erőforrás két oldalra kivezetett dörmögőben ér véget. Természetesen a kipufogó kialakításában is vastagon benne van Jurij keze, mint ahogy a primer hajtás alkatrészeit is házon belül fabrikálták. A turbinához hasonlatos légszűrő-házról már nem is beszélve.
A YSC Gagarin előtt tisztelgő motor fontos elemei az első és a hátsó sárvédők, amik a korabeli űrkutatás eszközeinek megjelenését idézik. Ezek tekinthetőek a motor koncepciója fő elemeinek, hozzájuk igazodik a többi felépítmény. Az első sárvédő kialakítása rendkívül precíz munkát igényelt, úgy gondolom joggal lehet rá büszke az építőműhely tulajdonosa – hiszen az elsősorban az ő keze munkája. Akárcsak a benzintank, az ülés vagy az olajtartály. Ezen felül ők maguk krómoztak minden elemet.
Az első lámpa szintén a műhely saját gyártmánya, de hátulra mára egy olyat raktak, ami nem rabolta az idejüket. Sebaj, illik a motorhoz. A kúp alakú indexek jól illeszkednek a motorhoz, és a vintage űr témájú designhoz. Shif szintén saját kezűleg bőrözte a nyerget, ami elég jól mutatja, hogy mennyire sokoldalú szakemberhez van szerencsénk a személyében.
A fényezés a hosszanti vonalaival természetesen a Vosztok-1 űrhajót idézi. Igaz, a piros és kék színek nem száz százalékosan autentikusak, de remekül passzolnak a motorhoz, és ennyi kitekintés talán még bőven elfér. Az első lámpán a CCCP felirat azonnal megadja az alaphangot, de az igazi gyönyörűség, a csúcspont az a hátsó sárvédőn található. Jurij Gagarin híres sorai vannak felírva, méghozzá úgy, hogy a kézírását hitelesen ültették át. Mintha csak ő maga firkantotta volna oda. Az ilyen részletek miatt lehet szerelembe esni egy motorral. Ugye? Így szól: “A Földet az űrhajóval megkerülve láttam, hogy milyen gyönyörű a bolygónk. Emberek! Óvjátok és tegyétek szebbé, ne pusztítsátok el!”
Az egyik legnagyobb kérdés az építéssel kapcsolatban, hogy Jurij és Dimos miért nem egy Ural vagy Dnepr blokkot használt a motorhoz? Furcsa választásnak tűnhet elsőre, hiszen az amerikai gyártmányú erőforrás mégiscsak az egykori Szovjetunió hőse előtt állít emléket. Mivel erre a kérdésre hivatalos válasz nincs, így marad az elmélkedés. Ne gondoljuk, hogy egy motor megépítésénél egy ilyen döntést a véletlen szült volna. Ez egyszerűen elképzelhetetlen. A saját teóriám a megoldásra tehát az, hogy ezzel a tudatos döntéssel szerették volna kifejezni azt, hogy Gagarin nem csupán néhány embercsoport hőse. Nem lehet kisajátítani, hiszen amit tett, az a Föld minden lakosát érintette. Mindannyiunkért vállalta a kockázatot és tett meg egy olyan utat, amit előtte más még soha. Ez az elgondolás – és hangsúlyoznom kell, ez puszta agyalás – szívet melengetően összhangban áll a sárvédőn megjelenő idézettel. Vagy csak Harley rajongók az építők… Meglehet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »