Az első bemelegítő gyorsasági után a második napon ugyan igazán komoly távot még nem tett meg a Dakar Rally mezőnye, de azért rendesen belecsaptak a lecsóba. Egy kizárólag speciálból álló körversennyel folytatódott ugyanis a verseny. A táv 267 kilométer volt, amely végig igazi sivatagi körülmények között vezetett – néhol az óceán partján! A szakasz során a navigáció is komoly szerepet kapott. Ráadásul ismét az autók indultak elsőként, így a motoros mezőny az általuk összekuszált nyomok között és leszaggatott dűne-élekkel birkózva kényszerült motorozni.
Az első szakaszt nyerő Sam Sunderland indult elsőként, ám számára nem sikerült jól a nap. Hat perces lemaradással, csupán a hetedik helyen ért célba. A legelején hibázott, ugyanis az első ellenőrző pontra csupán tizenhatodikként érkezett… Vele ellentétben viszont Joan Barreda az élen nyitott, majd visszavett a tempóból – ekkor a Yamahás Adrien van Beveren állt az élre. Féltávnál aztán Barreda begyújtotta az utánégetőket a Hondán és nagyon elverte a mezőnyt.
Közel három perces előnnyel ért célba a spanyol, aki így összetettben is átvette a vezetést. Ezzel élete 20. Dakar szakaszgyőzelmét könyvelhette el – ami bődületes szám. Akik a verseny negyven éves történelme során nála több napi diadallal büszkélkedhetnek, azok mind többszörös végső győztesek is – vagyis Barredának valóban nagyon érik, hogy végre a teljes viadalt behúzza. Na de van még 12 versenynap, úgyhogy nagyon sok koncentráció kell hogy ezt elérje!
A KTM becsületét az osztrák Matthias Walkner mentette meg, aki harmadik helyre verekedte be magát a 2-es rajtszámú gyári motorral. Így ő összetettben is feljött ugyanerre a helyre – az első napot nyerő címvédő csapattársa pedig eggyel mögötte áll. Elmondható egyébként, hogy valamennyi esélyesnek tartott márka továbbra is ott van az abszolút élmezőnyben. Persze rövidesen elkezdődnek az igazi, egyre hosszabb és hosszabb napok, amelyek már sokkal komolyabb időkülönbségeket hoznak – és onnan válik igazán izgalmassá a Dakar!
A második nap videós összefoglalója alapján nagyon kemény speciált teljesített a mezőny
Hogy mennyi tragédia jellemzi a Dakart, azt jól szemlélteti a tegnapi két motoros baleset is. Az egyiket beszámolónkban láthattátok is: az újonc Joaquim Rodrigues a speciál első néhány száz métere után bukott hatalmasat – és törte el gerincét. Értitek: élete álmaként eljutott a Dakarra, és az első speciál első kilométerén így végezte! Nála is tragikusabb az 53 éves Jürgen Drössiger esete, aki gyerekkori álmát beteljesítve állt fel tegnap a rajtdobogóra – majd az összekötő szakaszon elesett és eltörte a karját! Vagyis ő még csak el sem jutott a speciál rajtjáig…
Magyar versenyzőink közül Gyenes Mani végzett legjobban: ő 37. lett a második napon, összetettben pedig a 35. helyet foglalja el. Dési Janek ezúttal a napot 88. pozícióban zárta – és büntetést is kapott, de ezúttal “csupán” egy percet. A büntetések miatt összetettben a 108. helyen hozza a lista – azonban hosszú még a verseny, menni kell tovább! Saghmeister Gábor kitartó motorozással a 118.-ként fejezte be a 267 kilométert – mivel azonban neki nincs időbüntetése, összetettben a 100. hely az övé.
Beszámolónkat sajnos egy rossz hírrel kell befejeznünk. Horváth Lajos 2018-ban úgy tűnik, addig sem jutott, mint tavaly… Már az első ellenőrző ponton négy és fél óra hátrányt jelzett neki a Dakar élő időmérő rendszere – onnantól pedig fel sem tűnt sehol. Estére annyi derült ki, hogy műszaki probléma lépett fel: reggeltől forralta a vizet a KTM. Laller annyit üzent, hogy megpróbál eljutni a célig – mivel azonban ma reggel sem jelezte a hivatalos lista, ez valószínűleg nem sikerült neki. Közben pedig Facebook oldalán a csapat be is jelentette a kiesést.
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
1 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | 02H 56′ 44” | – | – |
2 | 4 | ADRIEN VAN BEVEREN | YAMAHA | 02H 59′ 38” | + 00H 02′ 54” | – |
3 | 2 | MATTHIAS WALKNER | KTM | 03H 01′ 08” | + 00H 04′ 24” | – |
4 | 14 | MICHAEL METGE | HONDA | 03H 01′ 23” | + 00H 04′ 39” | – |
5 | 47 | KEVIN BENAVIDES | HONDA | 03H 02′ 27” | + 00H 05′ 43” | – |
6 | 10 | PABLO QUINTANILLA | HUSQVARNA | 03H 02′ 29” | + 00H 05′ 45” | – |
7 | 1 | SAM SUNDERLAND | KTM | 03H 02′ 45” | + 00H 06′ 01” | – |
8 | 23 | XAVIER DE SOULTRAIT | YAMAHA | 03H 02′ 56” | + 00H 06′ 12” | – |
9 | 7 | FRANCO CAIMI | YAMAHA | 03H 03′ 20” | + 00H 06′ 36” | – |
10 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 03H 03′ 24” | + 00H 06′ 40” | – |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
1 | 4 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | 03H 18′ 36” | – | – |
2 | 3 | ADRIEN VAN BEVEREN | YAMAHA | 03H 21′ 06” | + 00H 02′ 30” | – |
3 | 2 | MATTHIAS WALKNER | KTM | 03H 23′ 26” | + 00H 04′ 50” | – |
4 | 1 | SAM SUNDERLAND | KTM | 03H 23′ 40” | + 00H 05′ 04” | – |
5 | 10 | PABLO QUINTANILLA | HUSQVARNA | 03H 24′ 20” | + 00H 05′ 44” | – |
6 | 23 | XAVIER DE SOULTRAIT | YAMAHA | 03H 24′ 58” | + 00H 06′ 22” | – |
7 | 47 | KEVIN BENAVIDES | HONDA | 03H 25′ 15” | + 00H 06′ 39” | – |
8 | 7 | FRANCO CAIMI | YAMAHA | 03H 25′ 46” | + 00H 07′ 10” | – |
9 | 14 | MICHAEL METGE | HONDA | 03H 26′ 09” | + 00H 07′ 33” | – |
10 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 03H 27′ 40” | + 00H 09′ 04” | – |
Fotók és videó: Dakar.com
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »