Nehéz szívvel kell beismernem, hogy nem az a legfantasztikusabb dolog a világon, amikor az Onroad.hu munkatársai tesztelnek motort. Hanem az, amikor a NASA teszi ezt. Volt már rá példa, nem viccelek. Történt ez 1969-ben, amikor azzal kísérleteztek, hogy mi lenne a legalkalmasabb eszköz eljuttatni egy asztronautát A pontból B pontba a Hold felszínén. Akár hiszi a kedves olvasó, akár nem, a Honda Monkey komolyan felmerült a fejesekben. Igaz, hamar le is cserélték. Néhány zéró gravitációs tesztet követően egy házi fejlesztésű elektromos motorra.
A project persze mindig is csak egy mellékterv volt arra az esetre, ha netán a híressé vált Holdjáróval nem készülnének el időben. De mivel azt a mérnökök sikeresen illesztették az Apollo 15-höz, ezért nem motorozott még ember a Holdon.
A Suzuki bejelentette, hogy nem mást támogat az űrversenyben, mint az ISpace-t, akik várost terveznek a Hold felszínére, méghozzá 2040-re. Hogy tényleg lesz-e város a Holdon idestova 22 év múlva, azt talán érdemes nyitottan, de enyhe szkepticizmussal kezelni. Ez viszont nem jelenti azt, hogy a dolog ne lenne véresen komoly. Az óriásvállalat ugyanis két olyan Hold-küldetést finanszíroz, ami 2020-ig bezárólag le fog zajlani. Azt pedig tudjuk, hogy ahol pénz van, ott nincs játék.
Ez a két küldetés lesz a jövőben tervezett város alapja. Ugyanis olyan önmagukat kicsomagoló egységek indulnak útnak, amiket egyfajta alapkőnek szán a Japán tech-vállalat. Ezt a leszálló egységet szeretnék folyamatosan bővíteni, ami terveik szerint a Hold kolonizálásához fog elvezetni. Ennek részleteiről ugyan nem sokat tudunk, de feltehetőleg a Suzuki a továbbiakban is részt fog venni a finanszírozásban. Ha pedig szerencsénk van, akkor előbb-utóbb elfér egy GSX-1000R is a dobozokban.
Az ISpace azt jósolja, hogy 2040-re legalább 1’000 ember fog a Hold felszínén élni, és 10’000-en fognak látogatóként tartózkodni ott. Ez pedig azt jelenti, hogy rengeteg iparág fog ott megjelenni. Építőipar, energiaipar, gyártás, acél, közlekedés, mezőgazdaság, orvostudomány, csak hogy a legkézenfekvőbbeket említsük. Tehát aki jó lóra tesz, és most jól fektet be, az nagyon jól járhat. És persze ez most nem tűnik ésszerűnek. De ne felejtsük el, hogy sokan Kolombusz Kristófot is csupán egy különc megszállottnak tartották annak idején.
Cimkék:
Jogkövető állampolgárként maga az alap cselekmény nyilván elítélendő. Na de azért átugratva egy ekkora távot, az technikailag ott van!
Elolvasom »Az Onroad.hu hagyományossá vált január elsejei évadnyitó gurulása ezúttal kimerészkedik Budapestről. A cél az Üvetigris és a persze a Budai Kuckó!
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »