Senki nem mondhatja, hogy nem zár impresszív évet a Triumph 2017-ben. Először is ott vannak a Bobber Black és a Speedmaster modellek, amikkel egy egészen új ízt adtak a Bonneville családnak. Aztán fogták magukat és úgy kifésülték a Tiger családot, hogy azt még a megrögzött antibriteknek is csendben el kell ismernie. És akkor mit csinál egy rendes angol úriember? Hátradől a karosszékében és élvezi a délutáni teáját? Egy fenét! Keres egy új projectet, amivel sikert érhet el. Valahogy így születhetett meg az XCX Mountain Bike.
Sokakat meglepett a Triumph lépése, miszerint a fenti képen látható bicikliből mintegy 500 darabot szándékoznak forgalmazni 2018. januárjától kezdve. Annak ellenére, hogy nem ők az első motorgyártó vállalat, aki bicikligyártásra adja a fejét. A KTM, a BMW és a Ducati mind hozott már ki jól felszerelt, nemegyszer amatőr versenyzésre mindenféle átalakítás nélkül is alkalmas kerékpárt. Az autógyártó vállalatokról, mint a Mercedes-Benz vagy a Ferrari már nem is beszélve.
A 2018-as Triumph XCX Mountain Bike egy könnyű, egyedi 6061 alumínium vázra épülő kerékpár, amit három különböző méretben lehet majd kapni. A bowdeneket amennyire csak lehetséges jó motorépítős hagyományoknak megfelelően elrejtették a kíváncsi szemek elől. A fényezés kellemes matt fekete – ezüst betétekkel és hozzá passzoló piros részletekkel. Nagyon szép, egy Tigernek is jól állna egy hasonló színkombináció.
Egy házibulin nem is olyan régen néhány megszállott bicajos arról mesélt nekem, hogy milyen horribilis összegeket emészt fel a kerékpáros technológiák fejlesztése – kiváltképp, ha a verseny szegmenst nézzük. Akkor arra a konklúzióra jutottunk néhány sör után, hogy a biciklik fejlesztése közel olyan erőforrásokat igényel, mint a motorok esetében. Nem állítom, hogy ebben a megállapításban nincs némi szesztudományosság, de ezt igazolni látszik a Triumph is, akik ahelyett, hogy kinyitották volna a végtelen pénzeszsákot; saját fejlesztés helyett a legnevesebb beszállítók termékeihez nyúltak. Shimano, Rockshox, FSA, Kenda – ezek a kerékpárok világában jól csengő márkanevek, akik a belépőszinttől kezdve a komoly versenytechnikáig kínálnak alkatrészeket.
Ha jól belegondolunk, akkor a bicikligyártás valójában egészen jól passzol a Triumph névhez, hiszen a motorkerékpárok esetében is hajlanak a hipszterízlés kielégítésére. Egy bicaj pedig nagyon is jól beleillik ebbe a sorba, csupán egy kicsit későinek tűnik. Ugyan a hipszterkultúra még egyáltalán nem tűnik úgy, hogy leáldozóban van, de a kezdeti lelkesedésen már egészen biztosan túljutott a világ. Így pedig csak mértékkel tudja meglovagolni azt a brit gyártó. Nekem pedig meglátva a bicajt az első gondolatom az volt, hogy végre én is ki tudok majd fizetni egy új Triumph modellt. Sajnos egy biciklis jóbarátom gyorsan ki is ábrándított, ugyanis véleménye szerint egy hasonló specifikációval rendelkező kerékpár reálisan 400 és 600 ezer forint közötti összegért vásárolható meg – gyártótól függően.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »