Az EICMA (Esposizione Internazionale Ciclo e Motociclo) a világ legjelentősebb motorkiállítása. Idén novemberben ezen mutatkozott be a már korábban rebesgetett legújabb sorhatos bajor túragőzös. A neve végül nem K1600C lett (ami a cruiser szóra utalt volna), hanem Grand America. Ez is világosan mutatja, hova szánja a modellt a BMW. Innentől kezdve jogos a kérdés, hogy Európában forgalmazzák-e majd – de akkor is érdemes megismernünk fő vonásait, ha nekünk csak érdekesség marad.
A legújabb luxustúrázó nem titkoltan az Egyesült Államok végtelen útjaira termett. Az alap a K1600B modell (a “bagger”) volt, amelyet számos egyedi opcióval egészítettek ki. A motorkerékpár oldalát meghatározó, dinamikusan lejtő vonalvezetés mellett egy könnyen felismerhető, csepp alakú sziluett képez elegáns hidat a magasra húzott szélvédő és az alacsonyan elhelyezett hátsó oldaldobozok között.
A krómozott kipufogóvégek párhuzamosak az úttal. A modell hamisítatlan kiállását az utas-háttámlával kiegészített topcase fokozza, miközben az újdonság nem csupán tágasabb helykínálatot, de minden korábbinál kényelmesebb üléseinek köszönhetően jelentősen hosszabb utazásokat is lehetővé tesz. Ezt szolgálja a “Feet Forward” lábtartó trepni, amely az arrafelé elfogadott és bevált testhelyzetet kínálja a vezetőnek. Az ottani rájderek ebben a pózban tudnak akármennyit elmotorozni.
A Grand America hátsó dobozán egy kiegészítő féklámpa is helyet kapott, amely összetéveszthetetlenül egyedi megjelenést eredményez. A harmadik féklámpa ráadásul kiválóan harmonizál az oldaltáskákba integrált lámpapárral, amelyek nem csupán féklámpaként, de helyzet- és irányjelzőként is funkcionálnak. A modell mindegyik fényforrása LED technológiával világít.
Alapfelszereltségként az új bajor masina elegáns fekete (Blackstorm metallic) fényezést visel, miközben az oldalidomokra a BMW logó mellett a motortípusra utaló modellmegjelölés is felkerült. Az üzemanyagtartály közepén mindezeken felül egy prémium minőségű embléma olvasható, rajta a “K1600 Grand America” felirattal.
A kifejezetten a modell számára összeállított “Style” csomag még tovább nyomatékosítja a modell exkluzivitását. A csomag része a sárga/fekete (Austin Yellow metallic / Blackstorm metallic) árnyalatokkal dolgozó kéttónusú fényezés, valamint az első sárvédő elegánsan krómozott díszítése.
Az 1,6 literes hathengeres teljesítménye és nyomatéka a megszokott: 160 lóerő és 175 newtonméter. Ez valóban soha el nem fogyó erőt és fölényességet kínál a vezetőnek. Mindegy, milyenek a domborzati körülmények, ez a motor elegendő hajtóerővel – és az ismert, azonnali reakcióval – rendelkezik. Mindennek fényében kicsit viccesnek tűnik, hogy a végsebességet a mérnökök 162 kilométer/órában maximálták.
Ennek oka, hogy a kategóriában népszerű egyedi felszereltségek (különösen a hátsó részen) jelentősen befolyásolhatják a tengelyterhelés eloszlását. Így viszont a gép valóban érdekes viselkedést mutathat: karszaggató gyorsulás, amely egyszer csak indokolatlannak tűnő módon véget ér… Bár jobban belegondolva arrafelé lehet, hogy akkora nagy szükség sem lenne többre.
A második oldalon további érdekességekkel és képekkel folytatjuk. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »