A Kawasaki elég sok mérnöki munkát invesztált a feltöltött erőforrások fejlesztésébe. Így nyilvánvaló – és logikus – lépés volt, hogy nem állnak meg egyetlen utcai modellnél (a méregdrága H2R ugye sehol nem “street legal”). Fel is röppent a pletyka, hogy jön valami kompresszoros túramotor – és a zöldek nem csaptak be minket! Az EICMA keretében bemutatkozott a H2 SX – a sporttúra szegmens új uralkodója azonnal két változatban lesz kapható.
A két verziót nagyon könnyű lesz megkülönböztetni. Az alapkivitel – amelynek neve ugyanaz, mint amit a címben olvashattok – fekete színben lesz elérhető. Az alapvető műszaki paraméterek: a 998 köbcentiméteres soros négyhengeres kompresszoros blokk 201 lóerőt ad le, a fogyasztás pedig lényegesen kevesebb lesz a márkán belüli versenytárs Z1000SX-nél. Mindehhez egy közel 23 literes tankot kapott a gép, így a hatótáv kimondottan jónak ígérkezik.
Természetesen a túrázáshoz szükséges kellékek is megvannak már az alapváltozaton is. Emelt szélvédőt és úgy általában jobb időjárás elleni védelmet kapott a vezető és az utas is, az ülés is alkalmas a két személyes használatra. No és a cuccokat is lesz hova pakolni, hiszen két oldaldobozt is terveztek az új túraninjához, amelyek szépen illenek a gép arculatába. Az egyetlen kisebb gond a tömeg, amely menetkészen nem csekély 256 kilogramm.
A kiváló felszereltségnek persze még nincs vége. Minden Ninja H2 SX ugyanazt a fejlett fedélzeti elektronikai csomagot kapja, amely tartalmazza a kanyar-ABS-t, a legújabb generációs, három érzékenységgel rendelkező menetvezérlő elektronikát és a sebességtartó automatikát is.
A csúcsmodellt a lime-zöld színről fogod azonnal beazonosítani. Menetteljesítményében nem ad többet, a teljes neve pedig az anyakönyvben úgy szól, hogy Kawasaki Ninja H2 SX SE. Mivel tud többet a színén kívül? A műszerfal a márka első színes TFT kijelzője, és alapból jár hozzá a kanyarfényszóró, a gyorsváltó ÉS … a rajtautomatika! Utóbbi különösen előnyös, ha utassal a hátunk mögött megállunk a Lepsény vége táblánál, és ott küldjük el a vasat maximális gyorsuláson. A hatás garantált!
Cimkék:
Hősünk egy stunt riderek által gyakran alkalmazott trükköt gyakorolt - igaz, közúton. De legalább a haverok figyelték, ahogy háttal állva gurul.
Elolvasom »A BMW nem töketlenkedik, számos újdonság mellett előállt két új közepesnek mondott modellel is. Íme az F750GS és az F850GS.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »