Ahogy azt már korábban sejteni lehetett, valami hatalmas dobás volt készülőben a Ducati háza táján. Az olaszok nem is okoztak nekünk csalódást, lerántották a leplet az egyik legjobb sorozatgyártásban készülő motorról. A megszellőztetett adatok helyesek voltak, lássuk pontosan milyen is lett az új Panigale V4.
A Ducati históriájában egyedülálló esemény volt a tegnapi: megjelent a Panigale V4. Az új vadorzó főbb mutatói elég impresszívre sikerültek: az 1’103 köbcentiméterből 214 lóerőt és 120 newtonméter forgatónyomatékot sajtoltak ki az olasz szakemberek. A motor száraz tömege 174 kilogramm, menetkészen 198. A nagy változás a Desmosedici Stradale erőforrást is érintette, az új megváltozott gyújtáskiosztás sorrendje 0-90-290-380 lett, ami a Twin Pulse fantázianevet kapta.
Az erőforrás 70 fokos főtengely eltolással készül, ami biztosítja a motor kiegyensúlyozottságát, egyenletes járását. Ez egy rendkívül fontos tényező, amikor egy V4-es blokk akár 13 ezretet is képes forogni. Nem maradhat el egy különleges megoldás, ha már Ducatiról van szó: a hátrafelé forgó főtengely, amit a MotoGP-ben dolgozó társaiktól emelt át a mérnök gárda. A gyakorlatban ez azt jelenti, mintha két V2 erőforrást fűztek volna össze, ezáltal a motor karakterisztikája erősen hajaz a kéthengeres társaihoz.
Természetesen a fejlesztések nem álltak meg a blokkon belül, egy teljesen új motort köszönthetünk a jól megszokott formavilág köntösében. Az összes Panigale modellen standard felszereltségként megtalálható a kanyar ABS, ami nevéből adódóan a kanyar közben is biztonságossá teszi fékezésünket. Emellett megkapja a Bosch Dynamic Slide Controlt is, ami képes lesz irányítani a hátsó kerék kipörgését és csúszását is, ezáltal “driftelve” – mégis biztonságosan – lehet betenni a motort a kanyarba.
Manapság már minden komolyabb sportmotoron megtalálható a fel- és le egyaránt kuplung nélkül használható gyorsváltó. A blokk az elődökhöz hasonlóan a váz részeként egyben teherhordó szerepet is betölt, a hely- és súlytakarékosság jegyében a vázba integrált airboxot is megtaláljuk a szokásos egykaros lengővilla mellett.
Így rövid tengelytávot és remek súlyelosztást kapunk, ami mind hozzájárul a tökéletes vezetési-versenyzési élményhez. A futómű szintén remekmű, Showa Big Piston villák, bennük Sachs rugók, illetve a Sachs kormánygátlót is megkapta.
Kíváncsi vagy, hogy mivel tud többet az „S” modell? Lapozz a folytatásért!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »