Nem csak a Blacket hegyezik a britek a múlt évi Bonneville Bobber sikerei után, hanem a Speedmaster modellel is igyekeznek ütni a vasat, amíg meleg, így rátettek egy lapáttal az eddigi teljesítményre. Egészen pontosan 25 százalékkal több erőt és 42 százalékkal több nyomatékot ígérnek neki és az America modellnek. Pedig alapvetően ugyanazt a blokkot használják, amit az elmúlt évben, csak úgy látszik találtak még benne némi tartalékot. A váz szintúgy változatlan, a formát mégis igyekeznek szépíteni. Saját bevallásuk szerint a ’60-as években készült motorjaik lebegtek a tervezőik szeme előtt.
Érdekes, ahogy a Triumph igyekszik elhelyezni a motorját a palettán és a fejekben. A hivatalos anyagban feltűnően kerülik a „cruiser” szót. Cserébe nyakra-főre tele van tömve a „custom”, a „british custom”, a „heritage” és az „authentic” szavakkal, ami egy egészen fontos üzenetet hordoz. Mégpedig hűvös távolságtartást a Harley-Davidsontól, totális elzárkózást attól, hogy a modelljeiket bármilyen lagymatag elméleti kapcsolatba hozzák az amerikai legendával.
Érthető a törekvés, hiszen a cruiser palettát – még ha ők maguk ódzkodnak is ettől az elnevezéstől – nehéz elvonatkoztatni, nem a milwaukee-i gyár motorjaihoz hasonlítani. Márpedig kedvenc teapusztító nemzetünk képviselői ezt nem akarják. Ők valami sokkal európaibbat akarnak adni. És ez az irány jó! Valóban ideje elengedni az így-úgy sikerült utánzatokat – szerencsére a trendek egyre inkább ebbe az irányba mutatnak -, azok olyanok úgysem lesznek. Csak olyasmik.
A Speedmasterben lévő 1’200 köbcentis sorkettesnek 77 lóerőt ígérnek 6’100-as fordulatszámon és 106 newtonméteres forgatónyomatékot akkor, amikor 4’000-et fordul percenként a főtengely. A 12 literes tank nem tűnik valami egetrengetőnek, de nagyobb, mint amit a Bobber modellen találhatunk. A kipufogó által okozott hangélményre azt az ígéretet kapjuk, hogy… nos, nyers lesz. Ezt a szót használják, ami elég furcsa egy olyan gyártótól, ami mindig is hajlamos volt némi brit felsőbbrendűséggel előadni a mérnöki eleganciáját.
Akárcsak a Black esetében, valami bődületes mennyiségű gyári kiegészítő közül válogathat a leendő vásárló. Szintúgy a Vance and Hines kipufogótól kezdve a pihentető lábtartón keresztül a háttámláig, vagy egy szemet és feneket pasáknak való örömmel kecsegtető ülésig bezárólag számtalan lehetőség van arra, hogy valaki komplett karácsonyfát faragjon a motorból. Egy remek lehetőséget viszont már alapból megkapunk: az ülés és a kapaszkodók könnyen eltávolíthatóak és visszaszerelhetőek lesznek. Így amikor nincs rájuk szükség, szinte egy mozdulattal lehet majd stílusosabbá tenni a motort.
A három színből kettő opció nem tűnik túlságosan érdekesnek. A hülyenevű piros mellett hülyenevű fehér mondhatni alap, ilyen kell. A hülyenevű fekete, dupla csíkozással viszont már egészen jól hangzik.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Új fejlesztés jelent meg a MotoGP világában: az Öhlins karbon villaszára a másodpercek faragásának érdekében tett legújabb milliós újdonság.
Elolvasom »Kimondottan homokos strandokra, esetleg hóba ajánlja a gyártó a Rungu Juggernaut akkus-elektromotor rásegítésű, három kerekű biciklijét.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »