Valójában sohasem volt könnyű dolgunk a közlekedésben nekünk, motorosoknak. Mindig is sokkal jobban, sokkal körültekintőbben kellett szembenézünk az utazás kihívásaival, még akkor is, ha ebben valójában örömünket leljük. Nemrégiben pedig összeállt a Honda, a Yamaha és a BMW, hogy valamivel biztonságosabbá tegye számunkra a közlekedést. Nem mellesleg ezzel hozzájárulva ahhoz, hogy életben maradjon a fizetőképes vásárlói réteg.
Persze az időjárási körülményeket nem tudják ideálisabbá tenni, arra pedig nem fognak vállalkozni, hogy a rossz utakat újra aszfaltoztassák. Kitaláltak azonban valami mást, valami nem is olyan újkeletű ötletet. Ennek a három gyártónak a képviselete összefogott, hogy lefektessék egy jármű és jármű közötti kommunikációs rendszer normáit. A BMW pedig fogott egy R1200RS-t, és felszerelte egy ilyen prototípussal, hogy megmutassa azt, hogyan is fog kinézni ez a Connected Ride dolog a való életben. A Vehicle to Vehicle (V2V) kapcsolati rendszer hamarabb jelzi a veszélyes helyzetet az érintett járművek esetén, mint ahogy azt a vezetőknek esélyük lenne érzékelni. Figyelmezteti a vezetőt, sőt akár óvintézkedéseket is tesz a baleset elkerülése érdekében.
Nyilvánvalóan ódzkodunk attól, hogy valami számunkra ismeretlen eszköz beleavatkozzon a motorozásunkba. Az sem kérdéses számomra, hogy motorosok többsége annyira profi a járműkezelésben, hogy egy fél téglán ülve is ráverne két kört Valentino Rossira. Nekik ez természetesen rosszabb, mintha nem is létezne ilyen lehetőség. De a maradéknak, a többieknek, az egyszerű halandóknak ez talán megmenti az életét, amikor kikanyarodik elé takarásból a kalapos bácsi.
A Honda-Yamaha-BMW által létrehozott fórum azért nagyon fontos, mert a V2V technológiában a motoros közlekedést tartják elsősorban szem előtt. Ez pedig nagyon hiánypótló nézőpont, ugyanis a motorkerékpár specifikus szempontok egészen eddig egyáltalán nem kerültek elő a fejlesztéseknél. Az autóbiztonsági rendszerek viszont rendkívül dinamikusan fejlődnek, így ideje volt felkapaszkodni a létrára. Az, hogy a BMW megalkotta az első prototípust, az pedig csak a kezdet.
Természetesen a többiek is fejlesztik a maguk felszerelt motorjait. A Honda CFR1000L Africa Twinekeket küld csatába. A Yamaha pedig egy Tracer 900 alapon nyugvó járművön dolgozik. Egészen biztosan izgalmasak lesznek az első tesztek, amikor élesben egymásnak eresztik ezeket a gépeket. A napokban pedig újra összeülnek a márkák képviseletei, hogy egyeztessenek a további fejlesztések irányáról és alapelveiről, szempontjairól.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »