A Tramontana az északi szél ősrégi, mediterrán országokban használt elnevezése. A latin eredetű kifejezést használták nem a szélhez kapcsolódó formában is. Valami olyasmire vagy olyasvalakire, aki “a hegyen túlról érkezett”. Így máris egy szép hasonlatot képzelhetünk a mögé, ahogyan a spanyol testvérpár – akik száguldásra fogják a paripát – várja a jövevényt a messzi északról, hogy a kezük ügyébe vegyék. Vagy egyszerűen csak nagyon menő név, és jól alliterál a Triumph Tiger modelljére. Akármilyen igazság is húzódik meg a történet mögött, az igazán beszédes információ az, hogy a 800XCx-en meglepően kevés változtatásra volt szükség ahhoz, hogy rajthoz álljanak vele az idei Panafrica Rallyn.
A Lopez testvérek – David és Felipe – beszámolója szerint az átalakítás elsősorban az alapmotor sokoldalúságát érintette. A Tiger terepképességeiről eleve azt gondolták, hogy nagyon jók, de egy utcai motornak más körülmények között kell megállnia a helyét. Arra, ami az ő szemük előtt lebegett, természetesen egy sokkal célirányosabb szerszámra volt szükségük. “Annak érdekében, hogy versenykörülmények között ideálisabban működjön, ahhoz változtatnunk kellett egy pár dolgon. Elsősorban a teljesítmény növelésén és a súly lecsökkentésén kellett dolgoznunk.” – mondja David.
Ahogyan fentebb említettem, a Lopez testvérek tényleg nem változtattak sokat az átépítés folyamata alatt. Új idomok, egyedi, magas rali szélvédő, némi ralihoz való felszerelés, mint roadbook tartó, ICO, GPS jeladó. Módosították a hátsó sárvédőt, kapott egy könnyített fényszóró egységet, izmos blokk védelmet, egyedi ülést és új segédvázat.
Lopezék mintegy fél évig készültek a megmérettetésre. A munka ideje alatt pedig élvezték a Triumph támogatását. Majd hat hónap munka, felkészülés, szellemi ráhangolódás és fizikai felkészülés után teljesítették a céljukat, és a motort elindították a Panafrica mezőnyében.
A szeptemberi versenyt végül majdhogynem sikerrel zárták. Igazán nem sokkal a vége előtt egy műszaki hiba miatt fel kellett adniuk a viadalt. Tudom, ez nem valamiféle klasszikus happy end, de valóság már csak ilyen kiábrándító és kegyetlen. A Tramontana viszont remekül sikerült, és csak remélni lehet, hogy a Triumph kiad egy változatot a mintájára.
Cimkék:
A motor alapja egy vérbő superbike, a Ducati Panigale. A Naughty Quadro azonban egy tetovált csupasz vas, aminek van egy komoly szépséghibája.
Elolvasom »A világ legismertebb motoros mutatványosa nem élhet újabb és újabb kihívások nélkül. Most éppen a Temze felett ugrott hátraszaltó volt soron.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »