Manapság az összes gyártó igyekszik legalább egy kis szeletet vágni magának a retro piacból, több kevesebb sikerrel. Café Racer, Scrambler és Bobber átépítések amerre a szem ellát, lassan nem lehet kavicsot úgy eldobni, hogy ne egy ilyen vasra essen. Pedig az egyik legalkalmasabb alap már elég régóta közöttünk gurul, ez pedig a Suzuki SV650. Az átmeneti Gladius halovány sikere után tavaly megújult a klasszikus gép, ami igyekszik az ősmodell kvalitásait megőrizni: elérhető áron adni egy sokoldalú, jó teljesítményű motort. Amennyiben piacra kerül a nagyon enyhén átfaragott verzió, erre minden esélye meg is van. Hiszen hasonló ársávban hasonló tudású motor a Yamaha XSR 700 és a Ducati Scramblere – és mindketten drágábbak.
A szóban forgó SV-t a Görög Suzuki adta át az athéni C-Racer garázsnak annyi instrukcióval, hogy csináljanak valami szépet belőle. Előre leszögezném, hogy mivel a cég igazából egyedi alkatrészek készítésével foglalkozik, senki se számítson valami extrém építésre. Sokkal inkább egy igényesen átformált motorról van szó. Antonis Kapetanios, a C-Racer fejese így vélekedett a menetpróba után: “Mentünk vele pár kört és kellemesen meglepődtünk, hogy alapból is mennyire kiegyensúlyozott és felhasználóbarát a motor – mind városban, mind városon kívül. Mozgékony és kiszámítható, ezek a szavak ugrottak be elsőre.” Saját bevallása szerint ez volt az egyik legbonyolultabb projektjük, mivel egy új motorról van szó, azokat pedig egyre nehezebb módosítani.
“Azért is fogadtuk el a felkérést, mert az új Suzuki modellek eddig valahogy elkerülték a modderek figyelmét.” – fogalmaz Antonis. Kezdésnek lemérték az SV minden porcikáját, hogy aztán 3D modelleken tudjanak kísérletezni a különböző kiegészítőkkel. Az alumínium alkatrészeket (mint például a láncvédő) lézerrel vágták ki, a műanyagokat pedig vákuumöntéssel formálták meg. Mindezt persze addig ismételgették, amíg a végeredmény tökéletes nem lett. Ki tudja, hány próbaverzió végezte a kukában. Az egyik legszembetűnőbb változás az ülés. Kétszínű, szintetikus bőrből készült, gyémánt mintát adó varratokkal. A hatalmas méretű “csomagtartó” szintén alumíniumból lett kimarva. Abból készült még a hűtő takaró rács, a motorvédő, a rendszámtábla tartó és a már említett láncvédő is. A fényszórót plexi védi, amiből nem csak sárga, de átlátszó és szürke lencséjű verzió is lesz majd.
Van még itt pár műanyag elem is: a fényszórót díszítő rácsos elem, az első sárvédő, a villavédők és az SV feliratos oldal díszítő elemek mind-mind vákuumöntéssel születtek. Ami nem a C-Racer gyártmánya, az a Renthal szállította kormányon található Bitwell markolat. Mivel csak egy Scrambler átépítésről van szó, terepgumi nélkül nem adja ki az összkép. Éppen ezért Pirelli MT60 RS Corsa abroncsokat kapott az átfaragott SV. Két hónapnyi kemény munka után kivitték a Suzukit pár terepkörre és az eredmény meggyőzőre sikerült. “Mivel az új ülés és a kormány miatt megváltozott az üléspozíció is, igazi Scrambler érzését nyújtotta a motor. Elértük a célunkat!” – mondta elégedetten Antonis.
Akinek megtetszett ez a verzió, a C-Racer csomag beszerezhető lesz a Suzuki Hellason keresztül. Ki tudja, talán idővel az anyacég is felfigyel a dologra és szériában fogja szállítani a nemsokára bemutatásra kerülő SV650X retro cafe racert!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »