Az Avionics története két éve kezdődött, amikor Jaromir Dziewic és Bartek Bialas megismerkedtek egy balti tengeri strandon. Beszélgettek, összebarátkoztak – kiderült, hogy mindketten vonzódnak a légi járművekhez, a régies motorokhoz és szeretik a természetes anyagokat. Addig-addig haverkodtak, míg alakítottak egy közös céget és létrehoztak egy egészen izgalmas járművet. Mivel ez a jármű két kerekű és az ősi board tracker stílus különlegesen gyönyörű képviselője, érdemes megismerkednünk vele.
Elsőre szembetűnik a letisztult, tényleg az ezerkilencszázas évek elejének versenymotorjait idéző formavilág. Az üléspozíció is tökéletesen hozza az említett korszakot. Az anyaghasználat, a részletek kidolgozottsága annyira igényes, hogy a jármű egyszerűsége ellenére hosszú ideig lehet mélázni minden apró porcikáján. Ilyen szépen összehozni a fém és a fa arányát, ennyire gondosan megmunkált felületeket és szépséges formákat alkotni – tényleg le a kalapot a srácok előtt!
Kis “szépséghiba”, hogy az Avionics V1 (ez a neve a vasnak) szépen ívelt vázából valami hiányzik. Az a valami egy V2-es robbanómotor. A műszer ugyanis a múlt stílusát a jelen technikájával ötvözi, így elektromos hajtást kapott. A váz közepén levő fából készült “dobozban” helyezték el az akkumulátort, a vezérlő elektronikát és a töltőt a kábelével együtt. A járművet a hátsó kerékagyba épített 5 kilowattos elektromotor mozgatja.
Ennek megfelelően túl nagy végsebességre nem kell számítani: a szépség sík úton legfeljebb 58 kilométer/órára tud felgyorsulni. Viszont a 125 newtonméternyi nyomaték elég vicces vezethetőséget sejtet… Többféle teljesítményleadást lehet beállítani rajta, utcai üzemmódban hatótávolsága 120 kilométer. Amennyiben pedig elkalkuláltuk magunkat, a pedálokkal is bármikor hajthatjuk board trackerünket, így a legrosszabb esetben is képesek leszünk hazajutni.
A 26-os ráfokon három inches abroncsok feszülnek. A megállásról elöl-hátul egy-egy 203 milliméteres féktárcsa gondoskodik. Az Avionics V1 hivatalosan elektromos kerékpár, és bár minden paraméterében agyonver egy átlagos ötvenes robogót, bemutatkozó videója szerint mindenféle jogosítvány és regisztráció nélkül vezethető.
Az álomszép részletekkel megépített és összképében is tényleg vonzó járgány egyelőre csupán egy példányban létezik. Az alkotók tervei szerint egy 80 darabos sorozatot fognak gyártani belőle, amelyre egy Indiegogo kampányt indítanak szeptemberben. Ennek keretében a korai madarak (“early bird kedvezmény”) 40 százalékkal olcsóbban rendelhetik meg Avionics V1-esüket. Kis szépséghiba, hogy azt nem árulják el, miből jön majd le a kedvezmény… De mindegy is, mi gyönyörködjünk még egy kicsit a szépséges villanybicikliben, és drukkoljunk a sikerének!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »