Bizonyára sokan elgondolkodtunk már, hogy mire is vágyunk igazán a nyugdíjas éveinkben. Szeretetre, törődésre, unokákra, netán nyugalomra? Ezt a kérdést kérem emésztgessétek, ugyanis a cikk során szükség lesz még rá. Legalábbis ha a 91 éves főhősnőnk nem a társadalmi megszokások tipikus példája. A hölgy ugyanis arra vágyott, hogy versenypályán motorozhasson. Igen, 91 évesen.
Sok európai versenysorozathoz hasonlóan Amerikában is léteznek kizárólag a kontinens keretein belül rendezett motoros kupák. Az egyik és a számunkra talán legjelentősebb ilyen a MotoAmerica Superbike sorozata, ami a világszintű WSBK (Superbike világkupa) Észak Amerikai replikája. Itt az alábbi kategóriákban van lehetőségük a csapatoknak indulni: Superstock, Supersport, Superstock 600, KTM RC 390 Cup. A Superstock bajnokságban részt vevő csapatok kizárólag szériában kapható motorokkal, szigorúan szabályozott átalakításokkal versenyezhetnek. Ebben a kategóriában fut a korábbi bajnok Jake Gagne is, aki jelenleg a RoadRace Factory Team színeiben indul. A csapat nemrégiben kötött kétéves együttműködési megállapodást a Honda Racing Team-mel és a The Broaster Company-val.
A The Broaster Company egy amerikai élelmiszeripari gyártó vállalat. A cég 1954-ben egy egyedi eljárással, nyomástartó serpenyőkben kezdte sütni a csirkét. A vállalkozás azóta igazi óriássá nőtte ki magát: jelenleg Amerika-szerte mintegy 5’000 éttermet üzemeltet. A cég kínálata az évek során kissé kibővült, így ma nem csupán az ételeket, hanem magukat a sütőberendezéseket, illetve az azokhoz előre bepácolt csirkerészeket is megvásárolhatjuk.
Az együttműködésről Jay Cipra, a The Broaster Company elnök-vezérigazgatója a következőket mondta: “Nagyon izgatottak vagyunk, hogy márkánkat a RoadRace Factory részeként építjük fel. Nagyon izgalmas dolgoknak nézünk elébe, ami a Broaster Társaság jövőjét illeti. A Broaster Chicken Honda csapat lehetővé teszi számunkra, hogy ügyfeleinkkel és fogyasztóinkkal úgy léphessünk kapcsolatba, mint még soha. A partnerkapcsolatunkkal a rajongóinknak többet szeretnék nyújtani puszta szórakoztatásnál.”
A motor, amellyel versenyezni fognak egy Honda CBR1000RR SP2. A cég egyébként a közelmúltban számos tehetséget karolt fel, és jelenleg is igyekszik biztosítani nekik a sikeres versenyzéshez szükséges feltételeket.
Emlékeztek még a kérdésre, amelyet a cikk elején tettem fel? Rochelle Simms egy 91 éves chicagói lakos, akinek az élete közel sem nevezhető átlagosnak. Az idős hölgy ugyanis nem csak a legidősebb ember, aki valaha is részt vett a Dunlop M4 Suzuki kétszemélyes Superbike programjában, hanem mai napig igazgatósági tagja a fent említett Broaster Companynak. “Lehetőségem volt arra, hogy olyan dolgot csináljak, amit úgy gondoltam, kár lenne kihagyni.” – mondta a kislányos szürke hajú Simms a MotoAmerica kamerájának a bajnokság negyedik Road Atlantai futamán. – “Örülök, hogy élvezhettem kicsit a sebességet, ráadásul teljesen ellenőrzött körülmények között.” – folytatta, majd tétovázás nélkül hozzátette: – “Kérdezd csak meg nyugodtan, 91 vagyok!”
Jay Cipra, a The Broaster Company vezérigazgatója kifejtette, hogyan jött létre Simms részvétele a kétszemélyes száguldásban. “Egy fórumi ülésen voltunk, ahol bejelentettem, hogy kétéves partnerséget fogunk folytatni a RoadRace Factory-val és a Honda Racing csapattal. Erre Simms odafordult hozzám, és azt mondta: Én fel akarok ülni arra a motorra.” Az eseményt persze videón is megnézhetitek:
Simms elismerte, hogy szereti a sebességet, melyből az alábbi programban nem volt hiánya. A videó egyik részletében látszik, hogy a motor 112 mérföldes óránkénti sebességénél (180 km/h) a pilóta még bőszen váltogat felfelé. A motor vezetője egyébként a korábbi Superbike versenyző Chris Ulrich.
Dunlop M4 Suzuki kétüléses Superbike programja immáron 17. éve működik. Mielőtt valaki azt hinné, hogy egy ilyen próbaút csak a kiválasztottaknak adatik meg, annak van egy jó hírem. A hétvégék nyitottak mindazok számára, akik egy 300 dolláros jegycsomagot vásárolnak. Ez magában foglalja a versenyek belépőjegy-árát és a 250 dolláros adományt a Roadracing World Action Fund non-profit szervezet számára. Utóbbi szervezet a versenypályák biztonságának javítását szolgálja, úgy mint például a puhább akadályok kihelyezése.
A száguldás egyébként úgy tűnik nem döbbentette meg Simms-et. Ő csupán felült Ulrich mögé és élvezte az utazást. Az esemény végén a hölgy megöleli és megpuszilja a motorost, majd halkan megjegyzi: “Ez egy vad utazás volt, de nem bántam meg.”
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »