Nem mintha a kis kétkerekű lett volna eddig is a világ CO kibocsátásának főkolomposa, de örömteli, hogy a leendő tulajdonosok még azt az 1-2 liter/100 kilométer közötti fogyasztást is megspórolhatják, amit eddig igényelt egy ilyen kismotor használata. A Honda EV-Cub névre keresztelt, immár gyártásra kész mopedet két évvel ezelőtt már bemutatták a Tokyo Motor Show-n. A fejlesztés már ott tart, hogy elindítanak egy közös, éles tesztelést a japán postával.
Talán nincs is ennél jobb terep, hogy kiderüljön a motor részét képező mobil akkumulátorról, hogy mennyire működik jól a tervezőasztalon kívül. Az ügyes kis alkatrész a szárnyas cég vezére szerint könnyen és kényelmesen le-, illetve visszacsatlakoztatható lesz. Az elképzelés szép, és valóban logikus megoldást jelenthet azoknak, akik a kis járművet ingázásra szeretnék használni.
Főleg abban az esetben, ha az ígéretek fedik a valóságot. Hogy ténylegesen mit tud majd az EV-Cub hatótáv és töltési idő terén, azt persze csak a valós tesztek fogják kideríteni. Magyarországi felhasználás esetén joggal merül fel a kérdés: az egyszerű kezelhetőség mennyire párosul a vagyonbiztonsági elvekkel.
Értem ez alatt az akkupakk gyors kiemelését a járműből. Mert ha ezt illetéktelenek is végrehajthatják, akkor Budapest belvárosa könnyedén az elektromos kismotorral dolgozó, mérgelődő pizzafutárok parkolóhelyévé válhat. (Nem, a Cubra továbbra sem vagyok hajlandó a robogó jelzőt aggatni!)
A cég körüli pletykákat mindig fenntartással kell kezelni, de úgy hírlik, hogy nem csupán a funkcionális, hanem a hobbi motorosokra is elkezdtek már gondolni. Nyilvánvalóan rengeteg dolog múlik az EV-Cub sikerén, de a vállalat komolyan kívánja bővíteni elektromos hajtású motorjainak palettáját. A következő modellnek egy igazi hibrid (!!!) nehézcirkáló tűnik esélyesnek a Goldwing személyében. A motornak a háromkerekű Neo Wingben bemutatkozott 1’200 köbcentiméteres boxer motor lesz az egyik hajtóműve. A lökettérfogatban történő “visszalépést” kompenzálandó pedig kap egy kiegészítő elektromos erőforrást is. Takahira Hachigo szavai szerint a Mugennel együttműködve komoly elektromos és hibrid flottát várhatunk tőlük a viszonylag közeli jövőben!
Cimkék:
Ez most nem sci-fi: lencsevégre kaptak egy látható motoros nélkül közlekedő kétkerekűt. Vajon mi lehet a szellemmotor magyarázata? Sima fizika!
Elolvasom »A Schuberth az új R2-es bukósisakot egy olyan nyereményjátékkal népszerűsíti, amivel komoly európai motoros túrát nyerhetünk. Igen, mi is!
Elolvasom »A Motochargebar telefontartóit Magyarországon fejlesztik, ráadásul folyamatosan. Az idei évre ismét jobbak lettek, mint valaha!
Elolvasom »Amennyiben az Onroad.hu olvasójaként részt veszel a Protektor motoros baleset-biztosítás játékában, akár ingyen lehetsz biztonságban egy évig!
Elolvasom »Az olasz Spyke prémium túraruháiból két kabátot mutatunk be, amelyekben nyugodtan nekimehetsz motorral a nagyvilágnak.
Elolvasom »Az új NT1100 egy egészen figyelemre méltó, klasszikus nagy túramotor. Mindkét változatát egyszerre fogtuk be igen alapos tesztre.
Elolvasom »