Az Isle of Man Tourist Trophy-t nem nagyon kell bemutatni. Először 1907-ben került megrendezésre, azóta pedig szinte minden évben, a verseny idejére lezárt utcai pályán mérik össze tudásukat a legelvetemültebb és legprofibb versenyzők. A viadal hosszú történetében egy dolog volt mindig is állandó: a hihetetlen veszélyessége. Annyi áldozatot semelyik más motorverseny nem szedett történelme folyamán, mint ez.
Idén már a kezdés sem volt egyszerű. A sűrű köd és esőzések miatt többször is el kellett halasztani a verseny kezdetét – ezzel néhány versenyző persze nem értett egyet. A rendezvény biztonsági főnöke, Gary Thompson viszont kiállt döntése mellett. Végül nem csak az első napok voltak nehézkesek: a szervezők kénytelenek voltak több verseny időtervét is módosítani a makacs időjárás miatt.
Ian Hutchinson esését viszont nem az időjárási viszonyok okozták, hanem egy sokkal triviálisabb dolog: feltehetőleg defektet kapott az első abroncs. A 27. mérföldkőnél történt balesetről több videó is készült, az egyiken tisztán látszik a deformálódott gumi. Ezt Hutchinson ki is posztolta az Instagramjára – a kép rossz minőségű, de így is beszédes.
Egyértelmű, hogy a versenyzőnek esélye sem volt összeszedni a motort, az egy az egyben kicsúszott alóla. Mindez persze a TT-n megszokott irgalmatlan tempónál történt. Szerencsére nem vesztette el az eszméletét, így még pont időben ki tudott hátrálni a pálya szélére – pillanatokkal az előtt, ahogy a következő versenyző elszáguld mellette. Helikopterrel szállították kórházba, a bal combcsontja tört el, állapota egyelőre stabil. Íme az esés videója:
A rossz hír az, hogy ugyanezt a lábát már nem először töri. 2010-ben a Silverstone versenypályán történt esése után is nehezen épült fel. A hivatalos felvételen jól látszik, ahogy a motor eleje elfekszik, de még egy érdekesség felfedezhető rajta: a hátsó fék is a kormányról működtethető, hüvelykujjal. Erre azért volt szükség, mert Hutchinson a bal lábával a 2010-es bukása óta nem tud váltani, így át kellett szerelni a váltót a motor jobb oldalára, a hátsó féket pedig a kormánycsutkára. Egyébként hogy mekkora is a tempó ugyanebben a kanyarban, érdemes megnézni még egy videót – ez jól mutatja be, mennyi tartalékuk van itt a pilótáknak:
Mivel szegény Iannek ismét a bal lába sérült, így már jobban érthető az aggodalom az orvosok részéről. Reméljük, minél hamarabb felépül!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »