Az audiorendszer nagy teljesítményű hangszórókon keresztül szólaltatja meg az AM/FM rádiót, de hallgathatunk zenét USB és AUX csatlakozón keresztül, illetve Bluetooth kapcsolaton át is egyéb lejátszóeszközről.
Hogy mindez a sok elektromos fogyasztó ne terhelje túl a motor villamosrendszerét, ezért két generátorral is ellátták a Star Venture-t, amelyek összesen 750 W energiát termelnek. Így nyugodtan használhatjuk egyszerre a markolat- és ülésfűtést, a kiegészítő fényszórókat, a rádiót és közben még tölthetjük a mobilunkat is akár – nem lesz túlfogyasztás, amely tönkretenné az akkumulátort.
A Star Venture egy hibrid vázrendszer köré épül fel, amely könnyű, agilis kezelhetőséggel és bizalomgerjesztő stabilitással rendelkezik. A fő acélváz kellő merevséget biztosít, míg a hátsó alumínium öntvény váznyúlvány csökkenti a súlyt és központosítja a tömeget. A 46 milliméter belsőcső átmérőjű első teleszkóp hangolása során megpróbálták az arany középutat megtalálni, hogy tökéletes komfortot nyújtson alacsony sebességnél, rossz minőségű útburkolaton és nagy sebességű, sportosabb motorozási stílus esetén is. A hátsó rugóstag csillapítását is ehhez megfelelően alakították, így nyugodt motorozást ígérnek minden típusú úton.
A biztonságos megállás létfontosságú, ezért három hatalmas tárcsával lassítják a közel fél tonnás monstrumot. Az optimális fékezés érdekében itt is beépítették a Yamaha Unified Brake System-et, amely képes a fékerőt úgy elosztani, hogy a fékhatás lineáris legyen és mindenkor a maximumot nyújtsa, akár egy elbaltázott vészfékezés során is. Természetesen ennek a rendszernek a részét képezi a blokkolásgátló is.
Eltérő kerékméretet találunk elöl és hátul. A kifinomult egyenesfutás érdekében előre 18 colos könnyűfém felnikre szerelik a 130/70-es méretű gumiabroncsokat, míg hátul csak 16 colos felnit találunk. Ezen viszont tekintélyes gumi feszül, amely a maga 200/55-ös méretezésével komoly kiállást biztosít a gépnek hátulnézetből is.
Az utas és a vezető egyaránt személyre szabhatja a pozícióját a menetkomfort érdekében. A hátul ülőnek fejedelmi kényelemben lesz része, ha helyet foglal a vastagon párnázott utasülésen. A kartámasz öt, míg a háttámla három állással rendelkezik, továbbá az ülés és a támla hőmérséklete is több fokozatban szabályozható. Elöl-hátul állítható az ülés magassága, így mindenki megtalálhatja a számára legkényelmesebb helyzetet.
A menetszél szabályozása, terelése kulcsfontosságú a hosszútávú túrákra szánt motoroknál. Nagy hidegben örül az ember, ha szinte teljes szélcsendben utazhat, azonban a hőmérséklet emelkedésével átokká válik az előbb még áldásnak számító módszer. Erre is kínál megoldást a Yamaha gördülő luxus lakosztálya. Az már kisebb kategóriás túragépeknél is alap, hogy a szélvédő állítható. Itt villanymotorral pozicionálhatjuk a plexit a megfelelő helyen. Ez azonban még mindig kevés egy tikkasztó nyári napon, ezért az idomokat zárható szellőzőnyílásokkal látták el alul és felül is, így biztosítva a megfelelő légáramlást a motor nyergében.
Manapság már egyre több felsőkategóriás motorkerékpáron is LED világítást alkalmaznak, itt sincs másként. A nappali menetfény és többi fényszóró is ezen az elven működik, amely kiváló fényerőt biztosít megfelelő láthatóság mellett. Nem árt, ha nem csak látnak bennünket, de mi is látunk egy hosszúra nyúlt nap után, amikor ismeretlen helyen, koromsötétben kell kanyarogni az úti cél felé. Na és az sem mindegy, hogy két személy csomagját kényelmesen el tudjuk-e helyezni vagy sem. A Star Venture több, mint 140 liternyi tárolórekesszel rendelkezik, ezek nagy részét a két oldaldoboz és a hátsó doboz teszi ki. Ezek mind központilag, távirányítóval zárhatóak, így nem kell különféle kulcsokkal babrálni. A Yamaha Smart Key “visszabeszélő” funkciójának hála, nem kell aggódnunk, ha egy nagyon zsúfolt parkolóban hagytuk a kedvencünket és esetleg nem találnánk elsőre. Ha kell, akár a távirányítóról is indíthatjuk a gépet.
Ezt a csomagot felárért kínálja a Yamaha. Számos hasznos dolgot foglal magába a magasabb felszereltségi szint. Többek között GPS alapú navigációt, amely tartalmazza a látványosságokat, naplózza az útvonalat és könnyedén megoszthatjuk, megtervezhetjük az utunkat akár a számítógépen, akár a motoron. A CB rádiórendszeren keresztül más motorosokkal is kommunikálhatunk útközben. Műholdas alapon élő út és forgalmi információkat biztosít nekünk a rendszer. Ezen felül egy pár extra hangszóró jár az utasnak, amelyet külön csatornán, a vezetőtől függetlenül is használhat, akár zenehallgatásra, akár telefonhívásra. Továbbá kiegészítő LED ködlámpákat, még több tárolórekeszt és fejlett riasztórendszert tartalmaz a Transcontinental csomag.
A Star Venture-t két színben kezdik forgalmazni, metál szürkében és bordóban. Az első darabok idén augusztusra várhatók, azonban nem kevesebb, mint 24’990 amerikai dollárt kell leszurkolni az alapváltozatért. A Transcontinental felszereltségért már 26’990 dolcsit kell a kereskedőnél hagynunk. A forgalmazásra felhatalmazott Yamaha kereskedők már hétfő óta fogadják a megrendeléseket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »