Nagyon hiányzott már a Yamaha termékpalettájáról egy luxus-túramotor. Ezt az igényt kielégítendő egy olyan géppel rukkoltak elő, amely komolyan megszorongathatja a konkurenciát. A teljesen új Star Venture már elsőre is egy masszív gépezet benyomását kelti, amely alapfelszereltségében is elképzelhetetlenül kényelmessé teszi a hosszú utazásokat. A hatalmas, nyomatékos erőforrás, a kiváló szélvédelem, a fejedelmi üléspozíció, a stabil futás, a kimagaslóan fejlett információs és szórakoztató rendszer mind azt ígérik, hogy kifogástalan élményben lesz része azoknak, akik bizalmat szavaznak a hangvillások legújabb gépének. Lássuk, mi mindent kínál a most bemutatott gépóriás!
Talán nem véletlen, hogy az Egyesült Államokban mutatták be a Star Venture-t. Az USA útjai szinte a végtelenbe futnak, hatalmasak a távolságok, és ha valaki a kényelem és a luxus legmagasabb fokára vágyik, de nem mondana le a kétkerekűek nyújtotta élményről, akkor bizony valami efféle motorkerékpárra lesz szüksége. A Yamaha szerint újradefiniálták a kategóriát és belezsúfoltak minden földi jót, amit csak lehetett.
A Yamaha Star Venture nem kevesebb, mint 113 köbinches, léghűtéses erőművel büszkélkedhet, amely átszámítva mintegy 1,9 literes lökettérfogatot jelent. Ez a nem csekély űrtartalom két hatalmas hengerben oszlik el, amelyeket V alakban helyeztek el egymáshoz képest. Ebből eredően a forgatónyomaték igen combos, egész pontosan 170 newtonméter. Ez könnyedén mozgatja még a teljesen feltankolt gépet is, amely így nem kevesebb, mint 420 kilogramm. A V2-es erőforrás lüktetését gondosan hangolt kiegyensúlyozótengelyekkel és kellő finomságú motortartókkal alakítják át kellemes bizsergéssé, amely hosszú távon sem válik fárasztóvá a vezetőnek és utasának sem. A motorolajat nem a blokk alján tárolja a gép, hanem egy külön tartályban – ezt az alumíniumból készült alsó váznyúlványban helyezték el. Ezzel a megoldással kellőképpen alacsonyra tudták helyezni a gép súlypontját, amely könnyedebbé teszi a kezelhetőséget a nagy tömeg ellenére is.
A sebességváltót is a hosszú távú túrázás által támasztott igényekhez igazították. Hat sebességgel gazdálkodhatunk – úgy osztották el ezeket, hogy mind kis tempónál, mind pedig autópályán haladva a nyomatékcsúcs közelében, robbanékonyan motorozhassunk majd. Az alacsony fordulaton jelentkező temérdek forgatónyomatéknak hála még 120 kilométer/órás haladás közben is csak 2’750-es fordulaton bugyborékol a vezető lábai között a V2-es blokk.
A Yamaha történelmének legfejlettebb vezetéstámogató rendszerét építették be a legújabb luxus gőzösükbe, amelynek köszönhetően könnyedén elboldogulhatnak majd a leendő tulajdonosok ezzel a méretes vasdarabbal. A Star Venture egyik legfontosabb újdonsága az úgynevezett Yamaha Sure-Park System, amely nem csak aktív hátramenetet biztosít parkoláskor, hanem előrefelé is segít a szűk és komplikált manőverezés közben, akár rossz tapadási viszonyok mellett is.
Az YCC-T, azaz a Yamaha’s Chip Controlled Throttle egy olyan vezetéknélküli fojtószelep vezérlőrendszer, amely lehetővé teszi többféle menetprogram alkalmazását. Ezáltal még kifinomultabbá és precízebbé válnak a gázvételi reakciók. Több másik Yamahán is megtalálható ez a megoldás, így egyértelműnek tűnt, hogy itt is alkalmazzák azt a két vezetési módot, amelyek között a pilóta kedvéhez illően igazíthatja a gépét, attól függően, hogy lágy, kisimított gázadásra, gázelvételre vágyik, vagy inkább sportosabban, élesebben motorozna. Ehhez párosul még egy kifinomult kipörgésgátló, amely több fokozatban képes felügyelni a hátsó kerék tapadására.
A motorhangot sem bízták a véletlenre a tervezők. Ők is nagyon jól tudják, hogy zajkibocsátási normák ide vagy oda, a motorozás egyik alapesszenciáját maga a hang adja. Így aztán nem mindegy, hogy mit hallgat a motoros kilométerek sokaságán keresztül. A Yamaha abban a szerencsés helyzetben van, hogy házon belül, a Yamaha Music-nál a legkiválóbb audiofil mérnököket akaszthatja le a fogasról az optimális hangminőség elérése érdekében. A két csőben végződő kipufogórendszerből gyönyörű, öblös V2-es muzsika árad, amely sokak fülében az etalont jelenti, ha motorhangról van szó.
Csúcsminőségű tájékoztatásban és szórakozásban lesz részük a Star Venture lovasainak. A hatalmas, 7 hüvelykes, színes LCD kijelzőt kellőképpen magasan helyezték el, hogy tökéletesen látható legyen minden körülmények között. Minden adatot lekérdezhetünk, amely a motorral kapcsolatos és többféleképpen kezelhetjük az információs rendszert: érintőképernyővel, kormányra helyezett kezelőszervekkel, de akár hangutasításokkal is, amelyet a hozzá tartozó headsettel vezérelhetünk. Ez a csomag hozzáférést biztosít a vezető számára a járművezérléshez és az adatokhoz, az audiorendszerhez és egyéb Bluetooth kommunikációs eszközökhöz. Információt kaphatunk a guminyomásról, az útvonalról, beállíthatjuk a markolatfűtést, ülésfűtést. Ezen felül zárható rekeszben helyezték el az USB csatlakozót, amelyen keresztül tölthetjük az egyéb eszközeinket is.
A második oldalon videón is megnézheted az információs rendszert, és még számos izgalmas dolgot megtudhatsz a hangvillás nehézbombázóról. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »