“Létező világunk egy furcsa hely.” – szól az örökbecsű mondás. És valóban. Ki gondolná például, hogy szerte a világon minden évben sokan megünneplik például a recepciósok, a notebook-ok világnapját és létezik “nemzeti popcorn nap” is. Persze hol máshol, mint a jó öreg Amerikában. A szinte minden napra eső ünneplés-özönben ez az egy egészen biztosan kedves lesz az Onroad.hu olvasói számára! Május 6. a Női Motorosok Nemzetközi Világnapja (IFRD).
A sztori Kanadából indult a 2000-es évek elején, amikor Vicky Gray, lelkes női rider és aktivista meghirdette az első női motoros találkozót az észak-amerikai nőnemű motorosoknak. Az ötlet rövid időn belül népszerűvé vált és vírusként terjedt: pár éven belül az USA, majd számos európai ország motoros amazonjai csatlakoztak a kezdeményezéshez. Habár nincs egy ország sem a földön, amely hivatalos ünnepként regisztrálná az évente megrendezésre kerülő, rendezvényekkel kiegészített ünneplést, nőnemű motoros társaink nagyon komolyan veszik azt. Ha pedig sok nő valamit nagyon szeretne… a végeredményt ismerjük, természetesen csakis pozitív értelemben. A mozgalom futótűzként terjed, az IFRD az angolszász országokon kívül Oroszországban, Görögországban és más régiókban is hódít.
A tendencia érthető és jól látható. Egyre több nő ül motorra hobbiként és motorokkal, motoros szolgáltatásokkal foglalkozó cégek, vállalkozások tulajdonosi, ügyvezetői székébe. Folyamatosan növekszik a nők szerepe a motoros közösséget befolyásoló és irányító véleményvezérek között is, az európai hágókon gyakran megforduló motoros társaink egyértelműen felfigyelhettek a tendenciára az elmúlt években: láthatóan megnőtt a női motorosok száma, ami komoly (és nagyon pozitív) vérfrissítést jelent egy sokáig elsősorban férfiak által dominált közösségben.
Hogy a legnagyobb motorkerékpárokat és/vagy motoros felszereléseket gyártó cégek piaci reakciója miért ilyen lassú a tendenciát látva, ez a motoros ipar nagy rejtélyeinek egyike. Ki látott a 2010-es években kifejezetten a női motoros célcsoport számára fejlesztett (és így marketingelt) motorkerékpárt? Ki látott egy női méreteben is fellelhető komolyabb motoros felszerelést tüncibünci lila, vagy rózsaszín strasszok nélkül? Senki, vagy csak nagyon kevesek.
Az IFRD néhány oszlopos tagja a sajtónak azért azt is elmondta, hogy miért szeretnek ennyire egymás között lenni és együtt motorozni. A fő szempontok röviden:
1) Nincs teljesítmény kényszer, a nők segítik egymást, nem a versenyről szól a gurulás.
2) Egy-egy megállónál szabadon és a maguk módján beszélhetnek a motorozásról, felszerelésekről, szabadon, kötetlenül, árgus férfi szemek és hallgatóság nélkül…
3) Nem érzik úgy, hogy bénáznak (még ha bénáznak is – hasonlóan a férfi motorosokhoz), együtt megoldanak mindent.
A fentiek alapján úgy tűnik, a motoros kommunikációs rendszerek gyártóinak sem szabadna elhanyagolnia ezt a szegmenst 😊
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »