A Honda motorkerékpár részlegének hosszú és roppant sikeres történetében elég sok olyan modellt találunk, amelyekre joggal lehetnek büszkék a márka rajongói. No meg persze a cég dolgozói is! Az egész vállalat anyagi stabilitásában kulcsfontosságú szerepet játszottak a Cub mopedek, amelyek fő piaca nyilván a távol-keleti országok. Ott iszonyatos darabszámokat adnak el, ahogy erről olvashattatok egy korábbi írásunkban. A mi öreg kontinensünkön más a helyzet, itt már egymillió példány legyártása egy típusból hatalmas dolog! Főleg, ha ez egyetlen üzemben történik. A Honda SH sorozata most érte el ezt a nagyon tiszteletreméltó mennyiséget.
A világszerte roppant közkedvelt típus története egészen 1984-ig nyúlik vissza, mikor is Belgiumban megkezdődött az SH50 mopedek gyártása. Később a hatékonyabb, magasabb színvonalú termelés érdekében a munkafolyamatokat a fejlett atessai komplexumba költöztették át. (Ezt az üzemet egyébként még 1971-ben alapította a Honda.) 1996-tól az SH50-et és az SH100-at is itt rakták össze a márka szakemberei. Az olaszországi központ azóta is fontos szerepet tölt be, jelenleg az SH125, az SH150 és az SH300 készül az ultramodern csarnokok falai között.
Az SH125 2001-ben indult hódító útjára, hihetetlen sikeréről árulkodik, hogy 17 ezres eladott darabszámával Európa legnépszerűbb robogójának bizonyult 2016-ban. A modell legújabb változatának sorozatgyártása tavaly decemberben vette kezdetét, vonzerejét egyebek mellett a LED-es világítás, a Smart Key rendszer és a klasszikus, kifinomult formaterv fokozza. Az Onroad.hu oldalán is számos Honda SH tesztet olvashattatok, legutóbb éppen a 300-asét – de a 150-es is járt már nálunk!
Cimkék:
A HJC-től eddig is láthattunk már Star Wars témájú sisakokat, de most szinte tökéletes replikát alkottak. Követeljük a Darth Vader-eset is!
Elolvasom »Ismét nem engedték belépni Lengyelország területére az Éjszakai Farkasok nevű motoros klub orosz tagjait, nálunk viszont koszorúztak!
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »