Kezdjük mindenekelőtt azzal, hogy sem a kezdő motoros társainkon, sem a hölgyeken nem szép dolog viccelődni. Utóbbiakon aztán végképp nem, sokkal inkább támogatni és bátorítani kell őket, hogy legyenek minél többen! A káröröm meg eleve egy ronda dolog – ha hajlamod van rá, sose feledd: a helyzet akármikor fordulhat! Aztán amikor majd téged röhögnek ki, tuti nem fog jól esni! Ezekre gondolva nézzük meg videónkat, amely egyáltalán nem friss, viszont több tanulsága van. Persze főleg a gyakorlatlan motoros társak számára – bár a “jó pap holtig tanul” mondást is érdemes szem előtt tartani…
A két hölgy külön motorral, egy tényleg nagyon széles úton jött rá, hogy irányt tévesztettek, így meg kell fordulni. A kettős záróvonalat ugyan figyelmen kívül hagyták, de ettől még nem volt nehéz dolguk: legalább kilenc méter állt a rendelkezésükre a manőverhez. Amely egyiküknek sikerült is. A másik éppen hogy az aszfalt szélén tudta tartani vadi új Triumph Street Triple R-jét, mégis a murván fekve fejezte be a manővert.
Rutinosabbak nyilván villámgyorsan össze tudják szedni, mit rontott el a pórul járt kislány. Eleve rosszul hajtotta végre magát a fordulót is: nem tudta kellően kontroll alatt tartani a motort. Ezen az aszfalt-szélességen teljesen függőlegesen is bőségesen meg tud fordulni a Street Triple – tehát valóban alapvető vezetéstechnikai hiányosságai voltak. Másodsorban biztosan rossz helyen tartotta a tekintetét: annyira az aszfalt szélét nézte, hogy hajszál pontosan oda érkezett. Legvégül helytelenül egyensúlyozva, jobbra terhelve kezdte meg a lábletételt – így fordulhatott elő, hogy arra az oldalra terhelt, ahol pechére semmi nem volt a lába alatt. Mi a megoldás? Egy megfelelő vezetéstechnikai tréningeken megtanulni az alapokat (egyensúlyozás, lassú manőver, motorkontroll, helyes tekintetválasztás), aztán gyakorolgatni – és legvégül alkalmazni is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »