A Ducati Apollo elsőre 100 lóerősre sikeredett, ami 190 kilométer per órás sebesség fölé repítette az akkoriban elképesztő méretű dinoszauruszt. Érdekesség, hogy a korabeli Harley-k csupán 55 lóerősek voltak, ami nem kis különbség. Ezzel el is érkeztünk a modell elsődleges rákfenéjéhez: a kor gumiabroncsai egyszerűen nem bírták az órási tömeget és teljesítményt. Az egyik tesztpilóta alatt egyszerűen szétszakadt a gumi komoly tempónál és csak a csodával határos módon élte túl a balesetet. Ezután 80, majd 65 lóerőre csökkentették a motor teljesítményét, amitől már elfogadható élettartamúvá váltak az abroncsok. Az érdekesség kedvéért említsük meg, hogy ekkor, vagyis 1963-ban a Guzzi GP-motorján 20 hüvelykes versenygumik voltak, a motor csak 78 lóerős volt és még így is hamar elfogyott róla. Mostani szinten ez olyan, mintha egy 300 lóerő körüli motor kerülne majdnem utcára!
A motort elvitték az 1964-es London Motor Show-ra, ahol az emberek teljesen el voltak képedve tőle. Azonban az olasz gazdasági szakértők már akkor is a csúcson voltak, és úgy ítélték meg az Apollo-projektet, hogy az nem fogja tudni kitermelni a költségeit, így leállították a fejlesztést. Az amerikaiak meg ott álltak befürödve, hiszen egy kazal pénzt rálocsoltak a motorok fejlesztésére és a reklámra. Végeredményként pedig volt kettő darab Apollojuk. A kor vitathatatlan superbike-ja lehetett volna, de egyszerűen a gumitechnika nem volt felkészülve ilyen szörnyetegre. Azonban ha más nem is, annyi szerepe lett a motorkerékpár gyártás történetében, hogy a 90 fokos V2-es erőforrás utat tört magának a versenysportban, majd az utcán is. Érdekes, hogy az első prototípus holléte ismeretlen, csupán a második darabról tudunk, ami pár évig kölcsön volt adva a Ducati múzeumnak, majd egy japán gyűjtő otthonába került. Utoljára a 2002-es Goodwood Festival of Speed-en láthatta a nagyközönség – működés közben!
A Berliner testvérek nem hagyták annyiban a dolgot és tovább nyűtték a nagy állami megrendeléseket. Ezekhez az Apollo-fiaskó után a Guzzi személyében találtak partnerre. A V7 váza és erőforrása tökéletes választás volt, és végül számtalan amerikai rendőrség és szervezet vásárolt belőle, majd sikeres civil túramotorrá vált. Az ötlet tehát nem volt rossz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »